مدیر کمیته امداد امام خمینی آبیک خبر داد
مدیر کمیته امداد امام خمینی آبیک از اجرای 110 طرح اشتغال و خودکفایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 05 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، قربانعلی ملاحسنی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک گفت: طی امسال 110 طرح اشتغال و خودکفایی از سوی کمیته امداد امام خمینی این شهرستان اجرا شده که در قالب پرداخت تسهیلات 20 تا 500 میلیون ریالی برای خرید تراکتور به 110 مددجو صورت گرفته است.

وی افزود: پانزدهمین دوره کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک با حضور 20 مددجو تشکیل شده است که در دوره سه ماهه از ساعت هشت صبح تا 13 از آموزش لازم بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک تصریح کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره کارگاه قالیبافی و دریافت گواهینامه به صورت مستقل می‌توانند نسبت به برپایی دار قالی در منازل خود اقدام کنند.

ملاحسنی ادامه داد: شرکت مددجویان در دوره کارگاه قالیبافی رایگان است و دار قالی، ابزار و مواد اولیه نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار داده می‌شود.

وی افزود: مددجویان در 450 ساعت از آموزش‌های لازم در زمینه قالیبافی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: این نهاد مولود انقلاب است که امروز به درختی تنومند تبدیل شده و ثمره آن دهک‌های آخر جامعه هستند که از خدمات این نهاد به نحو شایسته بهره‌مند می‌شوند.

ملاحسنی اظهار کرد: طی پنج ماه دوم سال جاری، پنج واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده که از این تعداد، دو واحد مسکونی برای مددجویان شهری خریداری شده و سه واحد مسکونی روستایی نیز بهسازی شده است.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک با پرداخت تسهیلات بانکی، منابع کمیته امداد و آورده مددجویان صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک ادامه داد: در سال جاری حدود 100 فقره بهسازی و تعمیرات داخلی، کلی، جزئی و لوله‌کشی گاز مددجویان کمیته امداد امام خمینی این شهرستان صورت گرفته است.

ملاحسنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک در رشته قالیبافی فعال هستند که تعدادی از این افراد برحسب داشتن شرایط زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی از اعزام 40 نفر از مددجویان آموزش دیده قالیبافی به شهر مقدس قم و جمکران طی دهه فجر خبر داد و گفت: به همت خیران و مردم نوعدوست شهرستان آبیک 120 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان به مشهد مقدس اعزام شده‌اند که تا پایان امسال 40 نفر دیگر نیز اعزام می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک تصریح کرد: جمعه 16 بهمن‌ماه جاری، 6 نفر از مددجویان بانوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان به کربلای معلی مشرف می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار