مدیرکل کمیته امداد امام (ره) یزد گفت: مردم نیکوکار این استان امسال 322 میلیارد ریال به همنوعان خود کمک کردند.
کد خبر: ۱۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 06 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محسن علیزاده شورکی  اظهار کرد: این میزان کمک در قالب صندوق صدقات ، زکات ، طرح اکرام و ایتام ، جشن های های نیکوکاری و عاطفه ها و مشارکت های مردمی جمع آوری شده است.

وی افزود: از این میزان کمهای مردمی استان درسال جاری 57 میلیارد ریال صدقه و 90 میلیارد ریال نیز زکات است که پرداخت کردند.
علیزاده با اشاره به اینکه مردم بطور متوسط ماهانه بیش از 5/3 میلیارد ریال به این نهاد اهدا کردند ادامه داد: از این میزان کمکهای درجهت تامین بخشی از نیازهای مددجویان درقالب مسکن ، آموزش ، جهیزیه طرح اکرام از ایتام هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه تأمین عزت و کرامت خانواده ها در راس اهداف ‏و برنامه های کمیته امداد است، اضافه کرد: امسال از محل صندوق اشتغال مبلغ 49 میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و 127 نفر مددجوی این نهاد پرداخت شده است که با استفاده از تسهیلات نیازمندان این نهاد حمایتی در استان شاغل شده اند.
وی اضافه کرد: این اشتغال های پایدار در زمینه های کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی، دامداری، خدماتی و حمل و نقل ایجاد شده است.
علیزاده بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان از جمله اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است تصریح کرد: با تمام توان دراین راستا با آموزش های فنی و حرفه ای نیز برای اشتغال مددجویان حرکت می کنیم .
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان یزد همچنین خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 45 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به این مددجویان اعطا شده ‏است‎.‎
وی ادامه داد: این میزان درقالب وام کارگشایی از محل اعتبارات کمیته امداد به دوهزارو 351 نفر مددجوی تحت پوشش پرداخت شده است‎.‎
این مسئول همچنین از پرداخت هزینه های فرهنگی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد خبرداد و یادآورشد: امسال 13 میلیارد و 800 میلیون ریال در زمینه فرهنگی و تحصیلی سه هزارو 862 نفر دانش آموز و یکهزار و 278 دانشجوی زیر پوشش این نهاد هزینه شده است .
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) در ادامه به کمک هزینه تامین جهیزیه نوعروسان اشاره کرد و افزود: امسال 9 میلیارد و 500 میلیون ریال به 616 نوعروس پرداخت شده است .
کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نهادهای تاسیس شده در روزهای اولیه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که در 37 سال گذشته خدمات بسیار زیادی را در راستای کمک به نیازمندان در کشور انجام داده است.
هم اکنون 40 هزار نفر از جمعیت استان یزد در قالب 25 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار