بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 07 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.




7 نفر دیگر تائیدصلاحیت شدند+اسامی / واکنش شورای‌نگهبان

مرتضی اشراقی، الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، حبیبی، مافی، میرلوحی و علی نوبخت تایید شدند.
آفتاب :
 خبرگزاری فارس نوشته است که شورای نگهبان در مرحله تجدیدنظر و رسیدگی به شکایات کاندیداهای رد صلاحیت و عدم احراز شده، برخی از چهره‌های سیاسی را تایید صلاحیت کرد.

به گزراش آفتاب، این خبرگزاری اعلام کرد که مرتضی اشراقی، الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، حبیبی، مافی، میرلوحی و علی نوبخت تایید شدند.

اما خبرگزاری ایرنا در واکنش به انتشار این خبر به نقل از محمد مهدی شیرمحمدی مدیر روابط عمومی شورای نگهبان نوشته است: اعلام هرگونه اسامی جدید تایید صلاحیت شده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها تا قطعی شدن نتایج، فاقد اعتبار است.نتایج نهایی رسیدگی به صلاحیت معترضان به نتایج اعلام شده، در 27 بهمن ماه از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال می‌شود.



پیام محرمانه واشنگتن برای بشار اسد

پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از چند منبع آگاه از ناخرسندی واشنگتن از رفتارهای معارضین سوری خبر داده و نوشته است که وزیر خارجه آمریکا اخیرا پیامی برای رئیس‌جمهور سوریه ارسال کرده است.

به گزارش شفاف، پایگاه «میدل ایست آی» روز شنبه با انتشار گزارشی در مورد روند مذاکرات صلح سوریه، مدعی شده است که جان کری وزیر خارجه آمریکا از اقدام معارضین سوری در ترک گفت‌وگوها، خشمگین شده است.

این پایگاه به نقل از چند مددکار سوری نوشته است که چند ساعت بعد از پایان مذاکرات صلح سوریه، که با خروج معارضین از گفت‌وگوها عملا به بن بست خورد، کری گفته است که با این اقدام معارضین باید باز هم شاهد حملات گسترده ارتش سوریه و روس‌ها بود که بخش زیادی از معارضه را نابود خواهد کرد.

این پایگاه نوشته است که کری در جریان گفت‌وگوهایی که در حاشیه نشست کمک به آوارگان سوری در لندن برگزار شد، معارضین سوری را برای ترک مذاکرات سرزنش کرده و گفته است که این اقدام راه را برای عملیات مشترک ارتش سوریه و جنگنده‌های روس به حلب، هموار می‌کند.

یکی از این مددکاران که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید او گفت: «من را متهم نکنید، بروید و معارضین‌تان را متهم کنید.»

کری پیش از این هم گفته بود که هم روسیه و هم ایران برای آتش‌بس در سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند. وی تاکید کرد که بعد از نشست صلح سوریه که این هفته در مونیخ آلمان برگزار می‌شود، معلوم خواهد شد که این وعده تا چه حد جدی است.

با این حال، به نوشته میدل ایست آی، مددکارانی که با کری صحبت کرده‌اند، می‌گویند این احساس به آن‌ها دست داده که واشنگتن دارد از حمایت از معارضین دست می‌کشد.

این پایگاه به نقل از یک منبع آگاه ارشد ترکیه‌ای نوشته است که این رفتار کری بعد از شکست مذاکرات ژنو، فشارها بر ترکیه و عربستان سعودی را افزایش داده است. به گفته، هم آنکارا و هم ریاض به شدت از احتمال از هم پاشیدن گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت آمریکا قرار دارد، نگران هستند.

دو مددکار مورد استناد میدل ایست آی می‌گویند در حاشیه نشست لندن با کری صحبت کرده و از او به دلیل عدم حمایت کافی از معارضین انتقاد کرده‌اند. یکی دیگر از این دو مددکار، که او هم خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید: «او (کری) گفت اساسا این معارضین بودند که نمی‌خواستند مذاکره کنند، که نمی‌خواستند آتش‌بس برقرار شود و از مذاکرات را ترک کردند.»

به گفته این منبع آگاه، کری گفته است: «می‌خواهید من چه کار کنم؟ برویم و با روسیه بجنگیم؟ این چیزی است که می‌خواهید؟»

این دو مددکار می‌گویند کری به آن‌ها گفته انتظار دارد که حملات ارتش سوریه و روس‌ها سه ماه دیگر ادامه یابد و تلفات سنگینی به معارضین تحمیل کند.

به گفته آن‌ها، کری با این حال برای پرتاب «محموله‌های امدادی» از طریق آسمان برای مناطق تحت محاصره اعلام آمادگی کرده و گفته است که این موضوع را با روس‌ها نیز مطرح کرده است.

پیام محرمانه کری به اسد

میدل ایست آی به نقل از یک منبع آگاه دیگر که مدعی است در 6 ماه گذشته به عنوان رابط دولت آمریکا و سوریه عمل کرده، می‌گوید کری در ماه اکتبر (مهر-آبان) پیامی به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه فرستاده و گفته است که واشنگتن دیگر به دنبال برکنار کردن وی نیست.

به ادعای وی، کری در این پیام خواستار توقف استفاده از بمب‌های بشکه‌ای شده و گفته است که اگر اسد این خواسته را برآورده کند، وی می‌تواند «این داستان را (به افکار عمومی) عرضه کند.»

بنا بر این گزارش، اسد در پاسخ عنوان کرده است که واشنگتن باید «دست از حمایت از شورشیان بردارد.»

به نوشته میدل ایست آی، وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده و تنها عنوان کرده است که بیانیه رسمی کری بعد از نشست‌های ژنو و لندن باید مورد استناد قرار گیرند.



بازنشستگان 40 روزه حقوق می‌گیرند

یک مقام مسوول کارگری با اشاره به بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: با چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را 20 درصد اضافه کنیم؟

علی اصلانی اظهار کرد: این روزها خبرهای زیادی از افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی شنیده می‌شود در حالی که دولت 120 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهی دارد اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود چرا حقوق بازنشستگان به جای سر ماه به بیستم برج بعد رسیده و بازنشستگان 50 روزه حقوق می گیرند؟

وی بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود حقوق بازنشستگان را از سر برج به بیستم برج بعد نمی رساندند که بازنشستگان 40 روزه و 50 روزه حقوق بگیرند. دولت در این شرایط نامطلوب که تامین اجتماعی پول ندارد نمی‌تواند 20 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کند.

اصلانی در ادامه به ارزیابی مصوبه جدید مجلس درباره به کارگیری مجدد بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مجلس قبلا در مصوبه ای با اشتغال مجدد بازنشستگان موافقت نکرد ولی اکنون به بازنشستگان با شرایطی اجازه اشتغال پس از بازنشستگی داده است.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: مجلس با وضع برخی قوانین مانند ماده 10 نوسازی صنایع یا مشاغل سخت و زیان آور شرایط اشتغال نیروهای جوان را فراهم کرده است مثلا پرستاری را جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار داده تا پرستاران بیمارستانها زودتر بازنشسته و نیروهای کار جوان به خدمت گرفته شوند.

وی گفت: در ماده 10 نوسازی صنایع، فرد به جای 30 سال ، 25 سال کار می کند و 5 سال زودتر بازنشست می‌شود تا یک فارغ التحصیل بیکار 5 سال دیرتر وارد بازار کار نشود و همه این قوانین و مصوبه‌ها در جهت رونق اشتغال و بازار کار است.

این مقام مسوول کارگری تصریح کرد: اشتغال مجدد بازنشستگان مورد پذیرش نیست اما وقتی پای تورم و ناهمخوانی هزینه‌ها و دستمزدها به میان می آید بازنشستگان ناچارند پس از بازنشستگی هم مشغول کار شوند تا امورات زندگی آنها بچرخد.

وی گفت: البته در صورت بازگشت مجدد بازنشستگان به کار، حق بیمه و حق اولاد به آنها تعلق نمی گیرد ولی آنها راضی هستند که با حقوق اندک ساعاتی را مشغول کار باشند تا حداقل اجاره خانه آنها از این طریق جبران شود.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز متذکر شد: بسیاری از دانش آموختگان هنوز شغل مناسب خود را پیدا نکرده‌اند و در خانه به امید کار نشسته‌اند وقتی پدر خانه که از قضا بازنشسته هم است چنین وضعیتی را می بیند برای کمک به حال فرزند بیکارش و تامین هزینه‌های زندگی تصمیم می‌گیرد دوباره سر کار برود.

اصلانی درباره شرایط پیش‌بینی شده در مصوبه مجلس برای به کارگیری نیروهای بازنشسته نیز گفت: تجربه نشان داده است که این شرایط از سوی دستگاههای جذب کننده مورد توجه قرار نمی گیرد و قانون به درستی اجرا نمی شود زیرا سازمانها و دستگاهها می‌دانند که استفاده از نیروی بازنشسته برای آنها هزینه‌ای ندارد لذا بدون واریز حق بیمه یا پرداخت دستمزد بالا او را جذب می کنند و دیگر به تخصص و مدرک تحصیلی او فکر نمی کنند.



برخورد جدی با برگزاری پارتی‌ های شبانه

دادستان عمومی و انقلاب تهران عدم ورود سایر متولیان امر حجاب را زمینه‌ساز برخی معضلات موجود در جامعه دانست و با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر توقیف خودروهایی که در معابر عمومی در آن‌ها کشف حجاب می‌شود، اعلام کرد: برخورد با جرایم ارتکابی از سوی باغ‌ تالارها، باشگا‌های بدن‌سازی غیرمجاز و پارتی‌های شبانه از دیگر اقدامات دادستانی تهران است.

خبرگزاری ایسنا: جلسه‌ای با حضور دادستان عمومی تهران، تعدادی از معاونان دادستان و رئیس پلیس امنیت عمومی و اطلاعات تهران بزرگ در دادستانی تهران، پیرامون راهکارهای مبارزه با تخلفات و جرایم مرتبط با امنیت اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با تبریک ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر و تأکید بر ضرورت پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، بر نقش مدعی‌العموم در پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد و با تاکید بر ضرورت مبارزه با جرایم و آسیب‌های اجتماعی مانند حضور متکدیان و زنان خیابانی در سطح شهر، شرارت‌ها، مقابله با جرایم مجرمین حرفه‌ای، جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی فاقد مجوز، اقدامات مجرمانه در فضای مجازی، تخلفات و جرایم ارتکابی در برخی مشاغل مرتبط با زنان و باشگاه‌های ورزشی، این امر را لازمه‌ تحقق امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه دانست.

عزم دادستانی بر مقابله با صنوف متخلف

دادستان تهران بر ضرورت همکاری مسئولان اتحادیه‌های صنفی جهت حل مشکلات تاکید کرد و با اشاره به عزم دادستانی در برخورد با صنوف متخلف، از فرمانده پلیس امنیت تهران خواست به طور ماهیانه گزارش‌های مستمر و مستند در این زمینه ارسال کند.

وی با احصاء مهم‌ترین پدیده‌های علیه امنیت اجتماعی، در مقابله با این گونه جرایم و آسیب‌های اجتماعی ضمن تصریح بر عزم دادستانی برای برخورد با موارد آشکار فساد، قاچاق دختران، اعمال نظارت بر پانسیون‌ها و لزوم رصد پلیس بر فعالیت‌ برخی صنوف مرتبط با امنیت اجتماعی را ضروری دانست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، مقابله با تجهیزات دریافت از ماهواره‌ها را در اجرای قانون ضروری دانست و با اشاره به این‌که امروزه برخی شهروندان تجهیزات مذکور را در بالکن‌ها نصب می‌کنند، اظهار کرد: این امر مانع از اجرای قانون توأم با اتخاذ تدابیر لازم نخواهد بود.

انتقاد دادستان تهران از متولیان امر حجاب و عفاف

دادستان عمومی و انقلاب تهران عدم ورود سایر متولیان امر حجاب را زمینه‌ساز برخی معضلات موجود در جامعه دانست و با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر توقیف خودروهایی که در معابر عمومی در آن‌ها کشف حجاب می‌شود، اعلام کرد: برخورد با جرایم ارتکابی از سوی باغ‌ تالارها، باشگا‌های بدن‌سازی غیرمجاز و پارتی‌های شبانه از دیگر اقدامات دادستانی تهران است.

در ادامه قطبی معاون دادستان تهران در امور ضابطان، گزارشی از اقدامات مشترک دادستانی تهران با پلیس در برخورد با پدیده‌های مجرمانه‌ مرتبط با امنیت اجتماعی ارائه کرد.

وی با بیان این‌که، در حال حاضر در تهران 300 هزار واحد صنفی دارای مجوز و پروانه‌ کسب فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در مقابل، حداقل تعداد 100 هزار واحد صنفی بدون داشتن پروانه‌ کسب، به فعالیت مشغولند.

قطبی با اشاره به عرضه و استعمال مواد مخدر و داروهای غیر مجاز لاغری در برخی واحدهای صنفی ضمن انتقاد از فقدان عزم جدی در اتحادیه‌ها‌ی مربوطه برای برخورد با متخلفان، خواستار اقدام در این زمینه شد.

در این جلسه حضور گسترده‌ اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت، به ویژه اتباع افغانستان و زندگی بسیاری از آنان در قالب سکونت‌گاه‌های جمعی و پیامدهای ناشی از آن مورد انتقاد قرار گرفت.

در ادامه سرهنگ لطفی، رییس پلیس امنیت تهران، اظهار کرد: صلاحیت صنوف، از حیث صلاحیت فردی، صلاحیت انتظامی و صلاحیت ترافیکی بررسی می‌شود و اخیراً وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال حذف بررسی صلاحیت فردی از حیطه‌ اختیارات و وظایف پلیس امنیت است که در درازمدت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس امنیت، از عدم توجه برخی اتحادیه‌ها‌ی صنفی به وظایف قانونی خود، انتقاد کرد و ضمن نسبت دادن این امر به ساختار اتحادیه‌ها، خاطرنشان کرد: اخیراً با گسترش موارد استفاده از آرم و علائم شیطان‌پرستی مواجه بوده‌ایم که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به دستور سرپرست دادسرای ارشاد جمع‌آوری شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی تهران با بیان حکم مقرر در تبصره‌ 2 ماده‌ 13 قانون مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی، خواستار همکاری مأموران انتظامی با مأموران بهداشت و تعطیل و مهر و موم کردن واحدهای متخلف شد.

ذبیح‌زاده با اشاره به فروش الکل در برخی واحدهای صنفی اعلام کرد: وفق قانون می‌بایست موضوع حداکثر ظرف مدت 24 ساعت از سوی مرجع انتظامی گزارش شود؛ در حالی که چنین گزارش‌هایی اغلب با تاخیر ارسال می‌شود.

کارگر معاون دادستان و سرپرست ناحیه 5 دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با بیان تجربه‌ این ناحیه‌ دادسرا در امر برخورد با فعالیت رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های فاقد مجوز یا فعالیت این اماکن در ساعات اولیه‌ی بامداد در منطقه‌ کن و سولقان و امام‌زاده داوود، تداوم این روند را برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی، ضروری دانست.



واکنش کشتی گیران به ادعای شاه مازندران

خبرگزاری ایسنا: فدراسیون کشتی ادعای ملی‌پوش بودن شاه مجازی مازندران را رد کرد و در این باره توضیحاتی ارائه کرد. فدراسیون کشتی در این باره اعلام کرد: کشتی ورزش ملی کشور ریشه در سنت، فرهنگ و آیین مردم دارد و دلبستگی دیرینه ای بین مردم و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در رقابت های جهانی و المپیک وجود دارد اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بعضا برخی رسانه ها بدون آشنایی با جایگاه این رشته ملی صرفا به استناد مصاحبه یک بزهکار اجتماعی که هیچ گونه سندیتی برای صحبت های خود ندارد، براحتی دوبنده مقدس تیم ملی را بر تن یک فرد متقلب نموده و برای پر ببینده کردن خبر خود جایگاه ورزش ملی کشور را نادیده می گیرند.

واکنش فدراسیون کشتی به ادعای شاه مازندران

لذا ضمن درخواست از تمامی رسانه ها برای حفظ جایگاه ورزش کشتی برای آخرین بار به تمامی عوامل رسانه ای مرتبط با این اخبار متذکر می گردد، جایگاه ورزش ملی کشور را در نظر بگیرند.

بدیهی است در صورت تکرار این موارد در تمامی موارد جهت دفاع از کیان جامعه پرافتخار کشتی از مراجع ذیصلاح پیگیری صورت می گیرد.



جانشین پوتین کیست؟ +عکس

خبرگزاری ایسنا: براساس گزارشی، رئیس‌جمهوری روسیه محافظ سابقش را که سابقا از قهرمانان ارتش بوده، برای جانشینی خود آماده می‌کند.

دیلی میل نوشت؛ این فرد ظاهرا "الکسی دیومین" فرماندار منطقه تولا است که در گذشته درجه و مدال‌های بیشماری در ارتش گرفته است. الکسی 43 ساله سابقا محافظ و آجودان مورد اعتماد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بوده است.

جانشین پوتین کیست؟ +عکس

براساس این گزارش، دیومین فرماندهی نیروهای عملیات ویژه ارتش روسیه را که نقشی مهم در تسخیر شبه‌جزیره کریمه از اوکراین داشتند، بر عهده داشت. پوتین شخصا به وی به دلیل شجاعت مدال "قهرمان روسیه" را داده است. طبق گزارش میل، دیومین دو ماه پیش به سمت معاون وزیر دفاع روسیه تعیین شد و پس از آن هم فرمانداری ایالت تولا را به دست گرفت.

جانشین پوتین کیست؟ +عکس

دیلی میل گزارش می‌دهد، اینکه دیومین به صورت ناگهانی به فرمانداری منطقه مهم و استراتژیک تولا درآمد نشان می‌دهد که پوتین می‌خواهد پیش از آنکه یک ارتقای دیگر به وی بدهد، اندکی تجربه سیاسی نیز به وی یاد داده باشد.

سرگئی دورنکو، از مجریان با سابقه رادیو و تلویزیون روسیه معتقد است که دیومین برای آنکه نهایتا جانشین ولادیمیر پوتین در مسند ریاست جمهوری شود، آماده می‌شود. وی گفت: بدون هیچگونه تردیدی روی دیومین شرط‌ بندی می‌کنم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار