وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درگیر بودن استان قم با معضل حاشیه‌نشینی بر لزوم احداث ۴۰ مرکز بهداشت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان قم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۷۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ 10 February 2016
به گزارش تابناک قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح خوابگاه ۵۰۰ نفره دختران پردیس دانشگاهی قم با بیان اینکه کارنامه ارزشمندی را در دهه فجر امسال از دانشگاه علوم پزشکی قم شاهدیم، به محرومیت‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: قم به دلیل داشتن دانشگاه منحل شده فاطمیه که به دلیل منفعت‌طلبی‌ها منحل شد، ۲۰ سال عقب‌تر از دانشگاه‌هایی است که همزمان با هم شروع به کار کرده‌اند.

وی در ادامه به تلاش‌های مسئولان قبلی و فعلی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مسئولان سعی کردند تا جبران مافات کرده و مشکلات زیرساختی بخش بهداشت و درمان این استان را حل کنند، اما وقتی که به ساختمان دانشگاه علوم پزشکی قم نگاه می‌کنیم، بیانگر وجود محرومیت است که امیدواریم با تکمیل کامل پردیس این دانشگاه، نوید خوبی برای آینده استان داشته باشیم.

وزیر بهداشت همچنین بر توسعه فضای آموزشی، پژوهشی و مدرن شدن امکانات دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد و گفت: باید رشته‌های جدید را در این دانشگاه توسعه داد و من امروز بسیار متاسف شدم که علی‌رغم دستور داده شده در دانشگاه طب و دین هنوز دانشجویی پذیرفته نشده است.

قاضی‌زاده همچنین به ابراز رضایت مراجع از بخش بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و افزود: مراجع برای حوزه سلامت سنگ‌تمام گذاشتند و بر طبق نظرسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد ایرانی‌ها از اقدامات بخش بهداشت و درمان کشور ابراز رضایت دارند.

وی به اهداف انقلاب اسلامی اشاره و با تاکید بر اینکه گسترش عدالت یکی از اهداف انقلاب بود، گفت: قم تلاش کرده این شعار انقلاب را در بخش بهداشت و درمان عملی سازد و ما خوشحالیم که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه قم یکی از شهرهایی است که به معضل حاشیه‌نشینی گرفتار است، اظهار داشت: نمی‌توان به مسائل حاشیه‌نشینان بی‌توجه بود و باید بحث بهداشت و درمان در این مناطق نیز گسترش پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های بیشتری در حوزه بهداشت و درمان استان قم باشیم، تصریح کرد: ایجاد حداقل ۴۰ مرکز و پایگاه بهداشت و درمانی باید در این استان مورد توجه باشد و اعتبارات ساخت این مراکز نیز آماده است تا دیگر نیازی به اجاره فضا نباشد.

وی در پایان از توجه دانشگاه علوم پزشکی به حاشیه شهر و حاشیه‌نشینان استان قم تقدیر کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار