استقبال از انتخابات: تابناک خراسان جنوبی همراه با مردم، همگام با مسئولان ....
مشاور استاندار و مديركل دفتر بازرسي: ستاد انتخابات خراسان جنوبی ۶۰۶ نفر بازرس به حوزه های اخذ رای اعزام می کند/ وزارت كشور هم زمان با ستاد انتخابات استان، از طریق بازرسان مجهز به تلفن همراه و سيستم آنلاين در جریان مشكلات و روند اجراي انتخابات در پای صندوق های اخذ راي خواهد بود
کد خبر: ۱۷۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 10 February 2016

دبير هيئت بازرسي انتخابات استان خراسان‌جنوبي گفت: ۶۰۶ نفر بازرس در خراسان‌جنوبي مسئوليت نظارت و بازرسي عوامل اجرايي و نحوه اجراي انتخابات را برعهده خواهند داشت.

به گزارش تابناک، علي‌اكبر اكبري‌راد در سومين جلسه آموزشي – توجيهي هيات هاي بازرسي شهرستان هاي استان، با اشاره به ماده ۲۵ قانون برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ۷۶ خبرگان رهبري، گفت: وزارت كشور مجري برگزاري انتخابات است و در اين راستا وزير كشور مي‌تواند افرادي را برای نظارت و بازرسی بر حُسن جريان انتخابات انتخاب کند.

وي ادامه داد: در اين راستا براساس ابلاغيه ستاد انتخابات كشور در مركز استان و مراكز شهرستان‌ها، هيئت‌هاي بازرسي تشكيل و بازرساني كه مقرر است در شهرستان‌ها در اجراي ماده ۲۵ و ۷۶ به شعب اخذ راي فعاليت كنند را اعلام خواهيم كرد.

مشاور استاندار و مديركل دفتر بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري خراسان‌جنوبي از فعالیت 5 نفر به عنوان اعضاي بازرسي استان خبر داد و گفت: در هرشهرستان، ۳ نفر هيئت بازرسي و ۳۳ نفر اعضاي بازرسي شهرستان‌ها هستند.

اكبري راد با بیان اینکه به ازاي هر ۲۰ صندوق نيز يك نفر سربازرس فعاليت خواهد كرد، ماموريت اصلي بازرسين را حصول اطمينان از حسن اجراي مفاد قوانين و مقررات از طريق كنترل جريان و نحوه برگزاري انتخابات اعلام کرد و با تاكيد بر رعايت اصل بي طرفي از سوي بازرسان، گفت: اين افراد تنها بايد در راستای برگزاري انتخاباتي سالم و باشكوه تلاش كنند.

مشاور استاندار و مديركل دفتر بازرسي، از راه اندازي سامانه هوشمند سهبا براي بازرسان انتخابات خبر داد و افزود: اين سايت از طريق تلفن همراه در اختيار بازرسان است و سيستم آنلاين مراكز شهرستان مشكلات و تخلفات احتمالي در هر شعبه را به صورت لحظه اي دریافت خواهد کرد.

اکبری‌راد تصريح كرد: اين شبكه به شكلي است كه در وزارت كشور به طور هم زمان مشكلات و روند اجراي انتخابات در صندوق های اخذ راي در دورترين نقاط كشور رصد می شود.

وی آموزش مستمر عوامل اجرايي انتخابات را از اولويت‌های كاري دانست و ادامه داد: آموزش سربازرسان و عوامل بازرسي تا روز اخذ راي ادامه دارد تا وظيفه اصلي كه اجراي مر قانون انتخابات است رعايت شود.

مشاور استاندار و مديركل دفتر بازرسي، با تاكيد بر اينكه تمام امكانات براي برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات فراهم شده است، گفت: اميد است همه مسئولين از جمله فرمانداران در شهرستان ها به گونه اي تلاش و برنامه‌ريزي كنند تا تحقق شعار سال جاري در انتخابات پيش رو به خوبي نمود عيني پيدا كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار