نمایشگاهی از آثار برتر جشنواره «نوجوان سالم» در هنرستان هنرهای زیبای یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۱۸۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 15 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نمایشگاه «نوجوان سالم» با حضور مسئولان آموزش و پرورش یاسوج در هنرستان هنرهای زیبای این شهر افتتاح شد.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد در این آیین با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س)، اظهار کرد: دانش‌آموزان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف دارند که بخشی از این استعدادها در برنامه‌هایی مانند برگزاری جشنواره‌های نقاشی، مقاله‌نویسی و هنرهای دستی نمایان می‌شود.

سید علی‌اکبر هاشمی هدف از برگزاری نمایشگاه نوجوان سالم را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج زندگی سالم و بدون خطر، پیشگیری از رفتارهای پر خطر و رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان عنوان کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به قالب‌های نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در هفت قالب، عکس، فیلم کوتاه، نقاشی، روزنامه دیواری، ایده‌پردازی، نرم‌افزار و مقاله برگزار و آثار بسیار باارزشی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان حدود 500 آموزشگاه در این نمایشگاه شرکت و در قالب‌های مختلف آثار خود را ارسال کردند، اذعان کرد: بیش از 250 اثر پربار و با ارزش به دبیرخانه فرستاده شد که پس از ارزیابی آثار توسط اساتید برجسته و شاخص، 30 کار در قالب‌های مختلف به عنوان آثار برگزیده جهت برپایی و نمایش در نمایشگاه نوجوان سالم انتخاب و معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد: آثار به نمایش گذاشته در نمایشگاه توسط داوران داوری شده و پس از ارزیابی نهایی از میان 30 اثر، در هر رشته سه اثر انتخاب و جهت حضور در مرحله کشوری انتخاب و معرفی خواهند شد.

هاشمی هدف مهم و برجسته برگزاری این نمایشگاه را پیشگیری از رفتارهای پرخطر عنوان کرد و بیان داشت: محورهای نمایشگاه‌ پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به مصرف مواد، اعتیاد و پیشگیری از خشونت است.

وی با بیان اینکه همه آثار ارسال شده به نمایشگاه با کیفیت و شاخص بودند، گفت: دانش‌آموزان استان ما هر ساله در کشور در مسابقات مختلف رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند که این نشان‌دهنده استعداد و پتانسیل بالا و ظرفیت فکری و هوشی قوی آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار