کد خبر: ۱۸۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 16 February 2016
تابناک گیلان: مهندس رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی استان با تشکل‌های گردشگری که عصر(26 بهمن) در هتل کادوس رشت برگزار شد، اظهار کرد: آموزش نیروی انسانی به صورت جدی و مستمر در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری گیلان قرار دارد.

 

 وی با اشاره به برگزاری 12 دوره آموزشی در سال 92، گفت: 240 نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: دوره‌های آموزشی در سال 93 به 20 دوره و مخاطبان این دوره‌ها نیز به 594 نفر افزایش یافت.

 

 وی اعلام کرد: در سال 94، 10 دوره آموزشی با جمعیت مخاطب 584 نفر برگزار شده است.

 

علیزاده یادآور شد: دوره‌های آموزشی برگزار شده شامل آموزش مبانی هتلداری، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و راهنمایان تور بوده است.

 

وجود 330 مرکز و جاذبه گردشگری در گیلان

وی با اشاره به وجود 330 مرکز و جاذبه گردشگری در گیلان، گفت: 71 منطقه نمونه گردشگری مصوب دوره های گذشته بود که سعی شد با برنامه ریزی دقیق به سرمایه گذاری نزدیک شود.

 

 وی همچنین اظهار کرد: 17 روستای هدف گردشگری در گیلان داریم که از مناطق قابل اعتنا برای برنامه ریزی و تبلیغ است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به فعالیت‌های نظارتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اشاره و اعلام کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری با همکاری اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی و بهداشت، تعزیرات حکومتی و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت همواره به صورت متوالی انجام می‌شود تا کیفیت خدمات نظارت وجود داشته باشد.

 

چهار هزار بازدید از تاسیسات گردشگری در سال94

وی با بیان اینکه در سال 94، چهار هزار و 137 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام شد، گفت: از این تعداد 268 مورد رسیدگی به شکایات داشتیم.

 

علیزاده یادآور شد: 76 مورد صدور تشویق نامه، 450 مورد صدور تذکر کتبی و 230 مورد صدور اخطار از دیگر نتایج فعالیت‌های نظارتی اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان بوده است.

 

وی در بخشی دیگراز سخنان خود اظهار کرد: 110 هتل، 87 واحد اقامتی یک تا پنج ستاره و 67 واحد تفریحی در گیلان فعالیت دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان هزار و 400 واحد فعال گردشگری دارد، اظهار کرد: امکانات موجود در حوزه گردشگری گیلان پاسخگوی نیاز استان در پذیرایی از مسافران نیست.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: گیلان دیگر مانند گذشته تنها در یک فصل پذیرای مسافران نبوده بلکه در چهار فصل سال مسافران از خارج استان به گیلان سفر می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار