نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولین فارس باید از فرصت حضور هیئت دولت در این استان استفاده کنند، گفت: تصویب منطقه آزاد و مناطق ویژه از جمله مواردی است که باید در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 04 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری با اشاره به اینکه فرصتهای استان فارس باید بیش از گذشته مورد توجه و استفاده قرار گیرد تاکید کرد: ظرفیت ها و داشته های استان فارس در بخش جذب سرمایه گذار به اندازه ای است که باید تلاش و برنامه ریزی بهتری وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: عملکرد مسئولین در بخش جذب سرمایه گذار و استفاده از پتانسیلهای موجود استان فارس کافی و قانع کننده نیست .

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارهایی هر چند اندک نیز انجام شده یادآور شد: وضعیت پتروشیمی، آلومینیوم و توسعه پالایشگاه شیراز در مرحله خوبی قرار گرفته اما اینها تنها ظرفیت های فارس نیست.

قادری ادامه داد: مسئولین استان فارس باید در راه جذب سرمایه گذار بیش از گذشته وقت بگذارند و با سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس از سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت های فارس دعوت کنند.

وی با بیان اینکه البته بخش توسعه ای استان فارس نیز در برخی موارد با مشکلات داخلی مواجه است، گفت: به طور مثال پروژه ای که برای پشت ارگ کریم خان تعریف شده همچنان بدون پیشرفت و نامشخص است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسیر شیراز به صدرا و برخی دیگر از این پروژه ها نیازی به اعتبارات دولتی ندارد تنها مباحث داخل استان فارس است که باید با هماهنگی و برنامه ریزی بیشتری مد نظر قرار داده شود.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت های سال جاری در استان فارس نیز گفت: توجه به توسعه زیربنایی استان فارس مانند خطوط ریلی، جاده ها، انتقال آب و استفاده از ظرفیت های آب های بین المللی، خطوط ترانزیتی و... باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: در سال جاری باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جذب و حمایت از بخش خصوصی بیش از گذشته مد نظر قرار داده شود به خصوص اینکه بخش خصوصی استان فارس دارای قابلیت های بسیار است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زمینه برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاری استان فارس فراهم شود.

قادری با بیان اینکه مسئولین فارس باید از فرصت حضور هیئت دولت در این استان استفاده کنند، گفت: تصویب منطقه آزاد و مناطق ویژه از جمله مواردی است که باید در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید پروژه های کلان را برای ارائه به دولت مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار