کد خبر: ۱۸۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 21 February 2016
روزنامه اعتماد به سخنان وزیر اقتصاد واکنش نشان داده است: وزير اقتصاد در جمع خبرنگاران حاضر شد تا دوباره بر دستاوردهاي سال گذشته دولت در خصوص رشد اقتصادي و برنامه‌هاي موفق دولت در خصوص كنترل قيمت‌ها تاكيد كند. خبرها معطوف بود به آنچه در زمينه سرمايه‌گذاري و رشد توليد در سال 93 اتفاق افتاد و برنامه‌هايي كه براي رونق اقتصاد در سال آينده مد نظر است.
در اين نشست هم مانند نشست‌هاي ديگر سال 94 و عملكردش باز غايب بودند. آقاي وزير تمام تلاشش را كرد تا عمق ركود در سال جاري را در لابه‌لاي اتفاقات خوش‌تر مانند كمتر شدن شتاب افزايش قيمت‌ها پنهان كند ولي وقتي از او درباره رشد اقتصادي دو فصل نخست سال جاري پرسيده شد او به نرخ اعلامي مركز آمار متوسل شد؛ نرخي كه اگرچه يك درصد مثبت اعلام شده است ولي هيچ تحليلگر اقتصادي صحت اين نرخ را تاييد نكرده است. با اين حال علي طيب‌نيا كه باز هم بنا نداشت از عملكرد اقتصاد در نيمه نخست امسال رونمايي كند نهايتا همان نرخ مركز آمار را براي پاسخ به پرسش‌كننده برگزيد.
امسال برعكس سال گذشته كه بانك مركزي عملكرد بخش اقتصاد را به صورت فصلي اعلام مي‌كرد خبري از شاخص‌هاي اصلي اقتصاد نيست. اگرچه بانك مركزي مدعي است آمارها را تهيه كرده و انتشار نماگرها نيز اين موضوع را گواهي مي‌دهد اما اعلام نرخ رشد در بخش‌هاي اصلي اقتصاد به ليست آمارهاي محرمانه پيوسته و كماكان با جاي خالي به نمايش گذاشته مي‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار