آخرین خبرها از فضای انتخاباتی استان: شهرستان خوسف به عنوان مرکز نظارت آنلاين بر عملكرد بازرسان در پيشگيري مؤثر از وقوع تخلفات تعیین شد
مدير كل بازرسي استانداري: مردم استان با دریافت شماره پيامكي از سامانه سهبا، گزارش تخلفات انتخاباتی را مستقیما به نهادهای نظارتی ارسال می کنند/ سامانه سهبا برای " تضمين حقوق نامزدها" نظریات و گزارشات آنان از نحوه برگزاري انتخابات را از طريق پيامك دریافت و پیگیری می کند
کد خبر: ۱۸۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 21 February 2016

مدير كل دفتر بازرسي مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري خراسان جنوبي گفت: به منظور كنترل و بازرسي انتخابات، طرح هرشهروند يك بازرس، در استان اجرا مي شود.

علي اكبر اكبري راد در گفت وگو با تابناک با اشاره به شكل گيري سامانه سهبا براي افزايش سرعت و دقت بازرسي انتخابات، گفت: در اين سامانه شماره پيامكي براي مردم استان با عنوان هر شهروند يك بازرس مشخص می‌شود تا گزارشهاي مردم به عنوان يك منبع ارزشمند مورد استفاده قرار گيرد.

وی با اشاره به اينكه انتخابات ۷ اسفندماه به تقويت بنيان جمهوري اسلامي كمك مي كند، افزود: اصل و محتواي كار‌ برگزاري انتخابات با حضور بازرسان انجام مي شود.

دبير هيات بازرسي انتخابات خراسان جنوبي با اشاره به اينكه به منظور كنترل و بازرسي فرآيند برگزاري انتخابات اقدامات ارزشمندي صورت پذيرفته است به مفاد ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ۷۶ قانون خبرگان رهبري اشاره كرد و گفت: در اجراي مفاد اين مواد قانوني وزارت كشور مأمور اجراي قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هيأتهايي تحت عنوان بازرسي براي حصول اطمينان از حسن اجرايي قانون تعيين كند.

اکبری‌راد با تشريح طرح هر شهروند يك بازرس به تخصيص شماره پيامكي براي هريك از شهرستان ها اشاره كرد و ادامه داد: شماره پيامكي ويژه هر شهرستان براي دريافت گزارشات مردمي از نحوه برگزاري انتخابات دراختيار شهروندان قرار مي گيرد تا تمام گزارشات از اين طريق دريافت و از وقوع تخلفات انتخاباتي جلوگيري بعمل آيد .

وي به ايجاد فضايي كه به ارتباط مستقيم نامزدهاي انتخاباتي با سامانه سهبا منجرمي شود، اشاره كرد و گفت: اين قسمت با رويكرد " تضمين حقوق نامزدها" آماده دريافت نظرات و گزارشات آنان از نحوه برگزاري انتخابات از طريق پيامك است تا پس از تجزيه و تحليل كليه گزارشات دريافتي از سامانه موارد از طريق سامانه پيامكي سهبا براي هيأت بازرسي استان و شهرستان قابل پيگيري گردد.

دبير هيأت بازرسي انتخابات استان از ايجاد فضايي كه به ارتباط مستقيم بازرسان شعب با سامانه سهبا خبر داد و گفت: رويكرد نظارت آنلاين بر عملكرد بازرسان در پيشگيري مؤثر از وقوع تخلفات در روز برگزاري انتخابات آماده بكارگيري و دريافت گزارشات بازرسان مي باشد.

اكبري راد با اشاره به اينكه شهرستان مجري سامانه سهبا در نظارت آنلاين بر عملكرد بازرسان در پيشگيري مؤثر از وقوع تخلفات شهرستان خوسف پيش بيني شده است، گفت: سر بازرسين و هيأت شهرستان بصورت ويدئوكنفرانس و حضوري آموزش هاي لازم را ديده اند تا با تسلط كامل بر مقررات و نحوه كار با سيستم، كار نظارت آنلاين بر عملكرد بازرسان و پيشگيري مؤثر از تخلفات به نحو احسن انجام شود.

وی، آگاهي و اشراف به قوانين را پيش شرط برگزاري انتخابات قانوني دانست و گفت: در راستاي سياستهاي وزارت كشور و تأكيد وزير كشور و استاندار خراسان جنوبي و رئيس هيأت مركزي انتخابات كشور، هيأت بازرسي استان تقويم آموزش سر بازرسين و بازرسين و هيأتهاي بازرسي را تدوين و ابلاغ و كار آموزش اين افراد جهت آگاهي و تسلط بيشتر بر قوانين آغاز شده است.

دبير هيأت بازرسي انتخابات استان با اشاره به اينكه درجلسات توجيهي آموزشي به سر بازرسين و بازرسين انتخابات استان بر ضرورت اجراي صحيح قانون تأكيد شده است، گفت: هيچ كسي حق ندارد خلاف قانون عمل كند و هيأتهاي بازرسي، سر بازرسين و بازرسين مي بايست اصل بي طرفي و عدم مداخله بر اجراي قانون را در دستور كار خويش قرار دهند .

اکبری‌راد با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد در حوزه امنيت داخلي صيانت از حقوق ملت و توسعه نشاط و آرامش سياسي را در كشور دنبال مي كند، گفت: ما موظف به دفاع از حقوق مردم هستيم و شايسته نيست نظرات سياسي و شخصي خودمان را در انتخابات دنبال كنيم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار