فرماندار پارس آبادمغان از اجرای سه طرح مهم آبخیزداری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد و خواستار توجه ویژه به مراتع و آبخیزداری در زمینه توسعه گردشگری و توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی در قالب مشارکتهای مردمی شد.
کد خبر: ۱۸۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 21 February 2016
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ،اکبر صمدی در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه زمین های مرغوب اهمیت اجرای طرحهای مهم واستراتژیک آبخیزداری را چند برابر کرده است، بر ضرورت استفاده بهینه از مراتع و عرصه های جنگلی و مرتعی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه پارس آباد مغان با داشتن 65هزار هکتار مرتع ، از نظر پوشش گیاهی جزو مراتع مرغوب استان است افزود: اراضی مرتعی این شهرستان اغلب از نوع درجه یک است و حدود 10درصد مراتع استان را شامل می شود.
فرماندار پارس به توسعه روزافزون بزرگترین ایستگاه بذرونهال استان در این شهرستان اشاره وگفت: با برنامه ریزی های فنی و تخصیص اعتبارات لازم این مرکز قادر است نهال و بذر مورد نیاز کشور را تامین کند.
وی همچنین به رویش گیاه دارویی”کوبر” (کاپاریس) به صورت خودرو در مراتع این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه سالانه دهها تن کوبر از مراتع این شهرستان برداشت می شود، خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه شد.
شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز گفت: صیاننت و حفاظت از جنگل ها و مراتع وطیفه همگانی است.
وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی و توسعه جنگل ها، با همکاری شرکت آب منطقه ای حاشیه کانال های اصلی آبرسانی و رودخانه ارس جنگل کاری می شود.
وی همچنین از جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته منابع طبیعی به عنوان مهندسین ناظر در پروژه های مرتعداری آبخیزداری و جنگل کاری در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: با جذب فارغ التحصیلان مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه برطرف می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار