معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران گفت: شمار آزمایشگاه‌های نانوفنّاوری استان درسال آینده به ۱۰ آزمایشگاه می‌رسد.
کد خبر: ۱۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 22 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، اسفندیاری نظری بابیان اینکه درزمینهٔ آزمایشگاه نانو جزو هفت استان برتر کشور هستیم گفت: تاکنون چهار آزمایشگاه در استان ایجادشده است.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های نانوفنّاوری در شهرستان‌های نور، بابلسر، ساری و بهشهر افزود: بنا داریم تعداد این آزمایشگاه‌ها در سال آینده به ۱۰ مورد برسد.

نظری بابیان اینکه ۲۷۰ دانش‌آموز در اولین المپیاد سلول‌های بنیادین در استان مازندران شرکت کردند، گفت: در سال قبل مازندران رتبه سوم ثبت‌نام در المپیاد نانوتکنولوژی را داشته و امسال به رتبه دوم دست‌یافته است.

وی شمار پژوهش سراهای دانش‌آموزی استان را ۲۸ مورد بیان کرد و به تفاهم‌نامه با انستیتو پاستور شمال کشور اشاره و اضافه کرد: در کنار نانوفنّاوری با همکاری و تفاهمنانه ای که با انستیتو پاستور کشور در شمال منعقد کردیم، علوم جدیدی در کنار بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری اجرا کردیم.

معاون آموزش‌وپرورش مازندران گفت: در المپیادها نیز در مازندران بالغ‌بر ۹۰ نفر از دانش‌آموزان فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، نجوم و ادبیات فارسی موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری شدند و ۹ نفر با کسب رتبه به باشگاه دانش‌پژوهشان جوان راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه نهال باقری در رشته شیمی رتبه دوم جهانی و مدال نقره را کسب کرد گفت: امسال در مرحله استانی المپیادها، شش هزار و ۸۵۰ نفر دانش‌آموز شرکت کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار