با مخاطبان:
از طرفی یک تقابل کاذبی نیز در بین نمایندگان فعلی و آینده استان ایجاد می نمایند که نتیجه ای جز از دست دادن جایگاه فعلی نمایندگان استان و پسرفت استان نخواهد داشت
کد خبر: ۱۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 22 February 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
«عزّت بویراحمد» واژه ای برای تخریب «غلامان استان»
جواد فروغی فر (دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی)
1-با نگاهی اجمالی به اسامی و تخصص 200 نمایندۀ مجلس شورای اسلامی، به خوبی می توان دریافت که از میان این تعداد بیشمار نماینده، تعداد محدودی نماینده هستند که به سبب انتخاب آن ها به عنوان عضو هیأت رئیسه و یا ریاست بر کمیسیون های تخصصی آن هم کمیسیون هایی که بیشتر در دید و معرض عموم مردم قرار می گیرند؛ مثل کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اصل 90 و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.
2-با یک محاسبۀ ساده می توان گفت که حدود 10 درصد از نمایندگان مجلس در قالب های فوق، در سطح ملی(کل کشور) می توانند شناخته شده باشند و حسب تخصص و تجربه و همچنین قدرت بالای لابی گری در چنین شرایطی قرار بگیرند. خوشبختانه نمایندۀ فعلی مردم گچساران و باشت جناب آقای دکتر تاجگردون می باشد که توانست بر اساس تخصص، تجربه و هوش و موقعیت شناسی خود، یکی از آن 10 درصد فوق باشد که این موضوع نه تنها مایۀ مباهات دو شهرستان مذکور، بلکه افتخاری برای کل استان ما می باشد و به اعتقاد نگارنده، کل استان ما نه تنها باید به این موضوع افتخار کنیم بلکه بر همۀ ما واجب است که «غلام خود» را تقویت و یاری نماییم.
3-از جا که بنده چند سالی است که در تهران حضور دارم و کم و بیش در جریان فراز و فرودهای مدیران و نخبگان سیاسی قرار دارم به خوبی اهمیت جایگاه «غلام مان » را درک می کنم و به خوبی می دانم در بین غول ها و جریانات و لابی گری های سیاسی تهران تصاحب کرسی نخبگانی چون دکتر مصباحی مقدم، بسیار کار سترگی می باشد و از الان می توانم چنین هشداری را اعلام نمایم که در صورت تخریب غلام تاجگردون از طرف هم استانی های ایشان شاید دیری نپاید که تاج افتخار وی که الان بر کل استان می گردد بر زمین بیفتد و در صورت موفقیت ایشان در روز 7 اسفند، جایگاه شایستۀ وی در مجلس و در رأس یکی از مهم ترین کمیسیون های مجلس تضعیف یابد و با این اقدام همۀ استان ناخواسته متضرر خواهد شد لذا حمایت از «غلام متخصص و توانمند» ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.
4-اما «غلام دیگر استان» یعنی غلام محمد زارعی نیز در حد توان خود برای حوزه انتخابیۀ بویراحمد و دنا زحمات قابل تقدیری انجام داده اند و پروژۀ« عزت بویراحمد» در واقع تقابل «غلام تاجگردون با غلام زارعی» می باشد و در واقع قیاس میزان توانمندی این «دو غلام استان مان».
5-نگارنده اعتقاد دارد از لحاظ محاسبه و درصدگیری از نمایندگان ذی نفوذ و نام آور مجلس، استان محبوب ما 33 درصد را از آن خود کرده است. یعنی از 3 نمایندۀ استان، یکی در طراز نمایندگان برجستۀ مجلس می باشد که این افتخار بزرگی برای مردم استان می باشد.
6-بدون تردید، هیچ کدام از کاندیدای فعلی دو حوزۀ دیگر استان نخواهند توانست جایگاهی هم طراز با غلام سرشناس استان کسب کنند، خصوصاً طراحان عبارت عزت بویراحمد. و آنها خواسته و یا ناخواسته ضمن کوبیدن بر طبل منطقه گرایی و تفرقه افکنی یک نوع احساس سرخوردگی در میان مردم غیور و شجاع بویراحمد و دنا ترویج می نمایند و نخبگان این حوزه را ترغیب به تضعیف غلام تاجگردون می نمایند و از طرفی یک تقابل کاذبی نیز در بین نمایندگان فعلی و آینده استان ایجاد می نمایند که نتیجه ای جز از دست دادن جایگاه فعلی نمایندگان استان و پسرفت استان نخواهد داشت و لذا ما باید قدردان زحمات و تلاش های «غلامان» خود در مجلس شورای اسلامی باشیم چه «غلام تاجگردون» و چه «غلام زارعی».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار