رئیس حوزه هنری یزد از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: این ستاد امسال برای اولین بار و با هدف پاسداشت آرمان‌ها و ترویج گفتمان هنر انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۸۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 23 February 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد و اظهار کرد: این ستاد امسال برای اولین‌بار تشکیل شده و هدف آن پاسداشت آرمان‌ها و ترویج گفتمان هنر انقلاب اسلامی  با رویکرد «هنر انقلاب اسلامی ابزار ایجاد تمدن نوین اسلامی» است.

وی با اشاره به اینکه از 20 تا 26 فروردین به نام «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است، افزود: به‌مناسبت سالروز شهادت هنرمند متعهد و بسیجی سید مرتضی آوینی در20 فروردین 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

کوچک‌زاده اظهار کرد: هر سال در ایام شهادت سید شهیدان اهل قلم، برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار می‌شود که از امسال سعی داریم این برنامه‌ها را با کمک نهادهای فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و هنرمندان به صورت منسجم و پرشورتر برگزار کنیم از این رو ستاد برگزاری ویژه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری تشکیل شد که اعضا در نشستی راهکارهای اجرایی برنامه‌ها را بررسی کردند.

رئیس حوزه هنری استان یزد به نام‌گذاری روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روز جمعه 20 فروردین 1395 با عنوان سید شهیدان اهل قلم و شهدای هنرمند، 21 فروردین؛ اندیشه قرآنی، تفکر حاکم بر هنر انقلاب اسلامی، 22 فروردین؛ هنرمند تراز تمدن نوین اسلامی، 23 فروردین؛ مدافعین حریم انقلاب اسلامی، 24 فروردین؛ گفتمان امامین انقلاب اسلامی در هنر انقلاب اسلامی، 25 فروردین؛ هنر انقلابی در مواجهه با اسلام ناب و اسلام آمریکایی، 26 فروردین؛ هنر انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

کوچک زاده با اشاره به اجرای برنامه‌های شاخص و متنوع در این ایام، رونمایی از پوستر شهید آوینی به سه زبان، دیدار هنرمندان با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه یزد، همایش بررسی گفتمان امامین انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان برجسته کشور، برگزاری شب شعر و خاطره در جوار قبور مطهر شهدای گمنام، اجرای پرفورمنس آئینه عاشقی و ... را از مهمترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار