دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات استان ایلام گفت: روند تبلیغات نامزدهای انتخابات باید مطابق قوانین و مقررات باشد.
کد خبر: ۱۸۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 24 February 2016

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات استان ایلام گفت: روند تبلیغات نامزدهای انتخابات باید مطابق قوانین و مقررات باشد.

به گزارش تابناک ایلام؛جعفر داراب خانی اظهار کرد: مطابق ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات از هشت روز قبل از روز اخذ رای آغاز و تا 24 ساعت مانده به رای گیری ادامه دارد.
وی افزود: مستندا به ماده 57 قانون یاد شده استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محیط و امثال آن ممنوع است.
داراب خانی تاکید کرد: همچنین نصب و الصاق پوستر فقط در قطع تعیین شده مجاز است و هیچ کس حق نداد آگهی های تبلیغاتی را که در مکان های مجاز نصب شده، تخریب کند.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخابات استان ایلام یادآور شد: مطبوعات و نشریات دولتی حق ندارند آگهی یا مطالبی را علیه نامزدهای انتخابات درج نمایند.
وی گفت: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه دیگر نامزدها نبوده و تنها می توانند شایستگی های خود را مطرح کنند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع است و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: جرائم و تخلفات در ماده 66 قانون یاد شده احصاء گردیده است همچنین مجازات جرائم مذکور و اعمال مجرمانه ای که مربوط به مرحله تبلیغات در مواد 77 تا 88 قانون موصوف صراحتا ذکر شده است.
داراب خانی افزود: هر گونه اقدام مجرمانه که منتج به اخلال در نظم عمومی یا روند قانونی انتخابات باشد مجازات های قانونی برای مرتکبین در پیش دارد.
وی به نامزدها و مبلغین آنان توصیه کرد در فضای آرام و منطقی و با رعایت مقررات فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهند و اضافه کرد: قوه قضاییه و نیروهای انتظامی و امنیتی بدون هیچگونه ملاحظه ای با مجرمین برخورد قانونی را اعمال می کنند./ف
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار