مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک‌هزار و 80 مورد شناسنامه‌ المثنی خارج از نوبت در کرمانشاه برای حضور در انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 26 February 2016
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک‌هزار و 80 مورد شناسنامه‌ المثنی خارج از نوبت در کرمانشاه برای حضور در انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا قبادی ظهر امروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: اداره‌کل ثبت احوال در همکاری برپایی انتخابات یک وظیفه ذاتی و مناسبتی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی شامل فراهم کردن بستر مشارکت عمومی با صدور اسناد هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی است، همکاری در هیئت‌های اجرایی و ستاد انتخابات استان را از وظایف مناسبتی این اداره‌کل دانست و گفت: به علت این رویداد فعالیت‌هایی بیشتری به مجموعه فعالیت‌های دیگر ثبت احوال افزوده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: بررسی صلاحیت کاندیداها، صدور شناسنامه موردی و ... در این ایام به وظایف ثبت احوال اضافه می‌شود و برای برگزاری انتخابات تمهیداتی اندیشیده شده است.

قبادی اشاره‌ای به روند صدور شناسنامه‌های مکانیزه و و کارت‌های ملی هوشمند در استان داشت و خاطرنشان کرد: نیروهای اداره‌کل ثبت احوال را بر روی انجام این موضوع متمرکز کردیم که طی 11 ماهه امسال 100 هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

وی از صدور 30 هزار کارت هوشمند ملی طی دو سال گذشته در سطح استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: امسال نیز برای صدور کارت ملی هوشمند 160 هزار درخواست داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به افزایش برون‌سپاری خدمات ثبت احوال در استان یادآور شد: تاکنون 190 هزار مورد درخواست و صدور شناسنامه در استان کرمانشاه صورت گرفته است.

قبادی در مورد صدور کارت یا شناسه ملی برای رأی اولی‌ها نیز گفت: بعد از اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد یارانه بیشترین متقاضیان افرادی بودند که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده و امسال رأی اولی بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیازهای مردم در دو ماهه اخیر با حجم زیادی از درخواست‌های انباشته تعویض و المثنی برای مفقودی مواجه بودیم که در حالت عادی برای شناسنامه‌های مفقودی تا یک ماه اجازه صور نداریم، بر اساس بخشنامه‌ سازمان ثبت احوال هر درخواستی که تا اول اسفندماه جاری واصل شده بود به صورت خارج از نوبت رسیدگی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک‌هزار و 80 مور صدور شناسنامه المثنی به منظور تسهیل در اخذ رأی برای کرمانشاهی‌ها خبر داد و گفت: تمامی ادارات و دفاتر پیشخوان در حال حاضر فعالیت دارند.

به گفته قبادی، افراد می‌توانند بری دریافت شناسه ملی خود در استان با شماره‌های تلفن 38356072، 38368898 و 34241556 تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار