رئیس کمیته سیلیس انجمن معدن خانه صنعت ، معدن و تجارت مازندران میزان ذخیره ماده سیلیس در معادن این استان را بیش از یک میلیارد تن اعلام کرد .
کد خبر: ۱۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 27 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، یدالله عبدی در نشست اعضای کمیته تخصصی سیلیس انجمن معدن خانه صنعت ، معدن و تجارت مازندران در ساری گفت : با انجام فعالیت های اکتشفی بیشتر ، افزایش میزان ذخائر این ماده معدنی دور از انتظار نیست.


وی با بیان اینکه بیش از 20 نوع محصول از این ماده معدنی استحصال می شود ، افزود : سیلیس در شیشه سازی ، چینی سازی ، تولید فروسیلیس ، سرامیک سازی ، تولید آجر ماسه آهکی ، ریخته گری ، تولید سیلیکات سدیم و دیگر مواد سیلیسی به عنوان نیمه هادی در صنعت الکترونیک و تولید پشم شیشه کاربرد دارد.


رئیس کمیته سیلیس انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : باید به دنبال کارخانه های فرآوری باشیم تا عیار 80 تا 85 درصدی سیلیس را به بالای 95 درصد برسانیم.


عبدی از مذاکره با فرماندار نکا برای ایجاد واحد فرآوری دراین شهرستان و رایزنی با سازمان زمین شناسی کشور برای ساخت صنایع تبدیلی و تکمیلی (فرآوری) سیلیس در مازندران خبر داد.


اعضای کمیته سیلیس انجمن معدن مازندران از بخش معدن مازندران به عنوان مظلوم ترین بخش اقتصادی استان یاد کردند و خواستار توجه بیشتر به این بخش شدند.


آنان در این نشست خواستار تعیین قیمت تمام سیلیس و الزام واحدهای بزرگ مصرف کننده این ماده معدنی از جمله کارخانه های سیمان مازندران برای مصرف سیلیس تولیدی استان شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار