مسئول بازسازی مناطق سیل زده در استان ایلام گفت: پرداخت تسهیلات ویژه واحدهای سیل زده استان از اوایل هفته آینده آغازمی شود.
کد خبر: ۱۸۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 28 February 2016

مسئول بازسازی مناطق سیل زده در استان ایلام گفت: پرداخت تسهیلات ویژه واحدهای سیل زده استان از اوایل هفته آینده آغازمی شود.

به گزارش تابناک ایلام؛فاخر محمدیان اظهار کرد: در جریان سیل اخیر در استان ایلام، بررسی کارشناسی بیش از 18 هزار واحد انجام شد که از این تعداد 15 هزار و 500 واحد دچار خسارت شده اند.
وی افزود: برای این تعداد واحد مسکونی سیل زده کارشناسی شده(15 هزار و 500 واحد) یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافته است.
مسئول بازسازی مناطق سیل زده در استان ایلام یادآور شد: تاپایان سال جاری تنها به واحدهای مسکونی تعمیری و کسانی که لوازم آنها دچار خسارت شده اند تسهیلات دریافت پرداخت می شود و پرداخت خسارت واحدهای احداثی به سال آینده موکول شده است.
محمدیان تاکید کرد: دستور پرداخت این تسهیلات تاکنونبه بانک های ملی، صادرات، ملت، تجارت ابلاغ شده و تنها سهمیه بانک های رفاه و سپه ابلاغ نشده است.
مسوول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام با اشاره به میزان سقف اعتبار تسهیلات گفت: سقف اعتبار واحدهای تعمیری 40، 60 و 80 میلیون ریال و واحدهای احداثی در سطح روستاها 200 میلیون و شهری 300 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
محمدیان افزود: سقف پرداخت تسهیلات جبران خسارت لوازم منزل به صورت کلی و جزئی نیز تا 40میلیون ریالدر نظر گرفته شده است.
به گزارش تابناک ایلام؛ وقوع سیل در آبان ماه امسال در این استان به ویژه در شهر ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو در استان ایلام خسارت وارد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار