کد خبر: ۱۹۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016


استاندار البرز گفت که مردم هر آنچه که بود با آرا خود در انتخابات بیان کرده و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، حمایت و پشتیبانی خود را همانند سال 92 اعلام کردند واین بار نیز منشا آثار و تحولات اساسی در فضای سیاسی و اقتصادی داخل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدحمیدطهائی روز سه شنبه در آئین تجلیل از خادمان عرصه تولید و تجارت استان البرز که در سالن همایش های سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری را موجب تحولات اقتصادی کنونی کشور دانست.

استاندار البرز با اشاره به حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار داشت: ملت با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی، بار دیگر حماسه آفریدند و با تکبیر به فرمان مقام معظم رهبری، باز هم نقش آفرینی خود را ایفا نموده و با آراء خود نه با داخل که از فراتر از مرزها هم پیام خود را به جهانیان رساندند.

طهائی با اشاره به مظلومیت دولت یازدهم و تلاش های نادیده انگاشته شده، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید شاید همه حرف هایش را آنگونه که باید به جهت برخی ملاحظات بیان نکرد و حتی حق مطلب در مذاکرات هسته ای نیز سر به مُهر باقی مانده که برخی تحلیل های مغرضانه حاکی از بی مهری ها به این دولت است.

وی تأکید کرد: در شرایط پسا تحریم، هنر مدیران اقتصادی توانایی فن مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است و مأموریت ویژه صاحبان اقتصادی خرد و کلان در پسا برجام بیشتر از قبل است.

استاندار البرز با اشاره به سفر اخیر روحانی رئیس جمهوری به فرانسه و ایتالیا، گفت: تنها جمله ای که همگان بر آن اذعان دارند، این بود که برجام سایه جنگ را از سر کشورمان برداشت.

طهائی ادامه داد: برجام سهل و ساده اجرایی نشد، مذاکره کنندگان هسته ای جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه گزینه تهدید نظامی را کنار زدند، توانستند تحریم های ظالمانه را بردارند و انرژی هسته ای را که حق مسلم و خواسته اصلی ایران است، به دست آوردند.

وی در ادامه کار و فعالیت های اقتصادی مضاعف را در برهه فعلی و بعد از موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات بین المللی و گشوده شدن دروازه های اقتصادی جهان به روی ایران اسلامی؛ ضروری دانست.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه از کوچکترین واحد تولیدی تا واحدهای بزرگ اقتصادی ماموریت ویژه ای را در این شرایط عهده دار هستند، اظهار داشت: صاحبان صنایع خرد و کلان که امتحان پس داده اند، چرخه تولید را گسترش دهند.

طهائی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان در شرایط کنونی اگر فکر می کنند باید خط تولید خود را گسترش دهند این کار را انجام دهند چرا که آنان امتحان خود را در شرایط سخت اقتصادی پس داده اند و اکنون با گذر از گردنه های پر فراز و نشیب قطع به یقین می توانند گام های بلندتری از گذشته بردارند.

استاندار البرز به مدیران اقتصادی خود هم تکلیف کرد تا با حفظ روحیه جمع گرایی و همدلی و وحدت، هر گونه سنگی که فرا روی فعالان صنعتی و تولیدی است از میان برداشته شود.

طهائی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سر ریز کردن سرمایه های خود از داخل و خارج کشور، گفت: مدیران باید با شناسایی سرمایه گذاران و احصاء بسترها و نیازهای موجود، میدان دار اصلی این عرصه باشند.

وی با تأکید بر اینکه فن مذاکره با سرمایه گذاران اصلی ترین مهارت و هنری است که هر مدیر اقتصادی درشرایط پسا برجام باید از آن برخوردار باشد، افزود: مدیران باید بتوانند با زبان جهانی با سرمایه گذاران خارجی گفتگو کنند و راه و روش مشارکت و ترغیب خارجی های سرمایه گذار را خوب بدانند.

طهائی تصریح کرد: کالاهای صادراتی تولید داخلی باید برخوردار از قابلیت رقابت جهانی باشند.

چرخ معیوب اقتصاد و صنعت روغن کاری می شود

استاندار البرز نگاه دولت را در حمایت از سرمایه گذاران مورد اشاره قرار داد و گفت:ما می خواهیم چرخ تولید و چراغ صنایع همواره روشن باقی باشد، بنابراین اگر مانع و یا مشکلی وجود دارد، معایب را بگویید تا چرخ های صنعت روغن کاری شود.

وی افزود: امروز دولت شرایط را برای بخش دولتی و خصوصی فراهم کرده است و مسئولیت حوزه اجرا نیز سنگین تر شده است، انتظار می رود بانک ها نیز بعنوان بنگاه های مالی در خدمت تولید و بخش خصوصی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار