کد خبر: ۱۹۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 02 March 2016
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح پخش سیلاب و مهار یک میلیون و 680 هزار مترمکعب روان آب منطقه پشت تاوه بهمئی خبر داد.
سعید جاوید بخت روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهار این میزان سیلاب با ساخت هشت خاکریز بزرگ با حجم عملیات خاکی به میزان 130 هزار مترمکعب شامل خاکریزی و خاک برداری و شش هزار مترمکعب عملیات میکانیکی صورت خواهد گرفت .
وی اظهار کرد: این طرح پخش سیلات در محدوده ای به وسعت 16.83هکتار، سیلاب های بالادست حوضه آبریز به وسعت یکهزار و 858 هکتار را کنترل خواهد کرد.
جاوید بخت مهار روان آب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب زمینهای پایین دست، تقویت سفره های زیرزمینی، کمک یه تولید از طریق استحصال آب زیرزمینی و رونق فعالیت های کشاورزی را از مزایا و اهداف اجرای این پروژه بزرگ وحیاتی پخش سیلاب ذکر کرد.
جاوید بخت اعتبار اولیه این طرح را که دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است، یک میلیارد و 900 میلیون یال اعلام کرد و افزود: تکمیل این طرح به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار کرد: تاکنون در سطح 13درصد از عرصه های منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد طرحهای آبخیزداری با صرف 300 میلیارد ریال اعتبار انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: در سطح 70هزار هکتار از عرصه های این استان عملیات بیولوژیکی شامل بذرکاری،بذرپاشی، نهال کاری،حفاظت، قرق و مراقبت انجام گرفته است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از اجرای دو میلیون و 200 هزار متر مکعب عملیات میکانیکی در عرصه های منابع ملی این استان خبر داد و افزود: این عملیات شامل بندهای رسوب گیر، ملاتی، گابیونی، خشکه چین،احداث بندهای خاکی و پخش سیلاب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار