کد خبر: ۱۹۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


استاندار البرز گفت: دولت به دنبال رفع موانع توسعه تولید و صنعت است و در این راه از همه تلاش خود بهره می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، سیدحمید طهایی در آیین تجلیل از خادمان عرصه تولید و تجارت استان که با حضور دکتر طاهرپور معاونت پارلمانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار کرد: ملت با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه آفریدند و با تکبیر به فرمان مقام معظم رهبری، باز هم نقش آفرینی خود را ایفا کرده و با آراء خود نه با داخل که از فراتر از مرزها هم پیام خود را به جهانیان رساندند.

وی نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری را موجب تحولات اقتصادی کنونی کشور دانست و افزود: مردم هر آنچه که بود با آرا خود بیان کردند و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، حمایت و پشتیبانی خود را همانند سال ۹۲ اعلام کردند، حرکتی که از آن سال به بعد موجب تحولات اساسی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید شاید همه حرف‌هایش را آنگونه که باید به جهت برخی ملاحظات بیان نکرد و حتی حق مطلب در مذاکرات هسته‌ای نیز سر به مُهر باقی مانده که تحلیل‌های مغرضانه خود حاکی از بی مهری ها به این دولت است.

وی با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی ریاست جمهوری در فرانسه و ایتالیا، ادامه داد: تنها جمله‌ای که همگان بر آن اذعان دارند، این بود که برجام سایه جنگ را از سر کشورمان برداشت. برجام سهل و ساده اجرایی نشد مذاکره کنندگان هسته‌ای جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه گزینه تهدید نظامی را کنار زدند، توانستند تحریم های ظالمانه را بردارند و انرژی هسته ای را که حق مسلم و خواسته اصلی ایران بود به دست آوردند.

استاندار البرز در برهه فعلی و بعد از موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات بین‌المللی و گشوده شدن دروازه های اقتصادی جهان به روی ایران اسلامی؛ کار و فعالیت واحدهای اقتصادی را مضاعف تر از پیش اعلام کرد و گفت: از کوچکترین واحد تولیدی تا واحدهای بزرگ اقتصادی ماموریت ویژه‌ای را در این شرایط عهده دار هستند.

وی خطاب به فعالان تولیدی و اقتصادی افزود: در شرایط کنونی اگر فکر می کنید باید خط تولید خود را گسترش دهید این را انجام دهید؛ چرا که شما امتحان خود را در شرایط سخت اقتصادی پس داده‌اید و اکنون با گذر از گردنه‌های پر فراز و نشیب قطع به یقین می‌توانید گام‌های بلندتری از گذشته بردارید.

نماینده عالی دولت در استان البرز به مدیران اقتصادی خود هم تکلیف کرد تا با حفظ روحیه جمع گرایی و همدلی و وحدت، هر گونه سنگی که فرا روی فعالان صنعتی و تولیدی است از میان برداشته شود.

طهایی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سر ریز کردن سرمایه‌های خود از داخل و خارج کشور، گفت: مدیران باید با شناسایی سرمایه گذاران و احصاء بسترها و نیازهای موجود، میدان دار اصلی این عرصه باشند.

وی با تأکید بر اینکه فن مذاکره با سرمایه گذاران اصلی‌ترین مهارت و هنری است که هر مدیر اقتصادی در شرایط پسا برجام باید از آن برخوردار باشد، افزود: مدیران باید بتوانند با زبان جهانی با سرمایه گذاران خارجی گفتگو کنند و راه و روش مشارکت و ترغیب خارجی های سرمایه گذار را خوب بدانند.

استاندار البرز نگاه دولت را در حمایت از سرمایه گذاران مورد اشاره قرار داد و گفت: ما می‌خواهیم چرخ تولید و چراغ صنایع همواره روشن باقی باشد، بنابراین اگر مانع و یا مشکلی وجود دارد، معایب را بگویید تا چرخ های صنعت روغن کاری شود.

وی در پایان گفت: امروز دولت شرایط را برای بخش دولتی و خصوصی فراهم کرده است و مسئولیت حوزه اجرا نیز سنگین‌تر شده است، انتظار می رود بانک ها نیز به عنوان بنگاه‌های مالی در خدمت تولید و بخش خصوصی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار