رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با وجود تنگناهای مالی کشور، 950 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات به بنگاه ها و صنایع بزرگ این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۹۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷ 03 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی همتی در آیین تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس در شیراز افزود: معادل ریالی این تسهیلات رقمی افزون بر 33 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفـت: با توجه به گشایش در سیاست خارجی کشور پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، انتظار داریم صنایع استان سطح فناوری و ماشین آلات را ارتقا دهند.
وی ادامه داد: ارتقای فناوری ماشین آلات معدنی از دیگر برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع را به طور جدی در معادن این استان پیگیری می کنیم.

تشخیص ذخایر بسیار خوب سنگ آهن در منطقه بهرام گور
همتی با اشاره به آغاز طرح مطالعات پی جویی و ژئوفیزیک منابع معدنی در منطقه بهرام گور استان فارس گفت: مطالعات در دو نقطه از منطقه بهرام گور به پایان رسیده است و این مطالعات بیانگر این است که ذخایر بسیار خوب سنگ آهن در این دو نقطه وجود دارد.
وی اظهار کرد: با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ذخایر یکی از دو نقطه مطالعه شده منطقه بهرام گور به شرکت ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار اختصاص یافته است تا پشتوانه ای برای فعالیت این واحد تولیدی باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، همچنین با اشاره به فعالیت 160 هزار واحد صنفی در استان فارس، راه اندازی فروشگاه های بزرگ راباتوجه به تجارب کشورهای مختلف ایده ای مناسب برای ارتقای خدمات رسانی این واحدها و کاهش ترافیک و آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: در سال جاری 18 واحد بزرگ صنفی در استان فارس مجوز فعالیت گرفتند.
منطقه حفاظت شده بهرام گور در شمال شرقی شهرستان نی ریز و در مرز استان فارس و کرمان واقع شده است.
این منطقه دیر گاهی است محل زیست گونه نادر گورخر ایرانی است و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را نیز در خود جای داده است.
شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار