با حضور وزیر ارشاد؛
این ساختمان با مساحت یک هزار و 800 مترمربع در چهار طبقه در طول سه سال و با اعتبار 15 میلیارد ریال از سوی حجت اسلام حسین حق شناس تنگستانی از خیرین تنگستانی تامین و زمین آن نیز توسط ابراهیم شکاری از دیگر خیران شهرستان تنگستان وقف شده است.
کد خبر: ۱۹۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 05 March 2016
ساختمان جدید موسسه قرآنی خیرساز حضرت ابراهیم خلیل الله اهرم در شهرستان تنگستان بوشهر روز پنجشنبه در آئینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار بوشهر و شماری از مردم و فعالان قرآنی افتتاح شد، مرکزی که از آن به عنوان بزرگترین دارالقرآن جنوب کشور نام برده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان با مساحت یک هزار و 800 مترمربع در چهار طبقه در طول سه سال و با اعتبار 15 میلیارد ریال از سوی حجت اسلام حسین حق شناس تنگستانی از خیرین تنگستانی تامین و زمین آن نیز توسط ابراهیم شکاری از دیگر خیران شهرستان تنگستان وقف شده است.


وی یادآور شد: این موسسه قرآنی در سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت در عرصه آموزش مفاهیم قرآنی عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

دبیر همایش افتتاح ساختمان موسسه قرآنی ابراهیم خلیل الله نیز در ارتباط با رونمایی از کتاب ' با حافظان کلام وحی گفت: این کتاب مصاحبه با 114 حافظ قرآنی کشور است که بیشتر آنها از فارغ التحصیلان موسسه فرهنگی قرآن پژوهان هستند.

حجت الاسلام محمد حق شناس افزود: موسسه قرآنی خلیل الله اهرم تنگستان نیز پنجاه و یکمین شعبه موسسه فرهنگی قرآن پژوهان در سطح کشور است.سالروز رحلت آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی ادیب و شارح قرآن (۱۶ اسفند) در بوشهر روز قرآنی استان نامگذاری شده است. از این روحانی مشروطه خواه، قرآن رمزداری باقی مانده که برای تفسیر، برنامه‌ریزی و یادگیری قرآن قابل استفاده است.


قرآن با افراطی گری مقابله می کند

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: قرآن با بی خردیها، بی عقلی ها، افراطی گریها و بسیاری از رفتارهای زشتی که انسان ممکن است مرتکب شود مقابله و انسان را به خیر، دوستی، محبت، عقلانیت، میانه روی و دیگر رفتارهای شایسته دعوت می کند.

علی جنتی با بیان اینکه قرآن با دعوت به تفکر، تدبیر، عقلانیت و خردورزی انسانها را ازتاریکی ها به نور و روشنایی سوق می دهد، تصریح کرد: اکنون که در دوران جاهلیت نوین به سر می بریم کسی که از قرآن دور افتاده باشد در منجلاب تاریکی و ظلمت زندگی می کند.


جنتی با تجلیل از حجت الاسلام حسین حق شناس بانی این مجموعه قرآنی گفت: این موسسه قرآنی پایگاه و جایگاه مناسبی برای نشر فضایل قرآنی است و امید است همانند مشعلی همه منطقه را نورانی و همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهمتر از حفظ و قرائت تدبیر و عمل کردن به قرآن است هرچند وهابی های سعودی حافظ قرآن هستند ولی در عمل از آن بهره برداری نمی کنند.


وی اظهارکرد: حمایت مادی و معنوی از افرادی که در زمینه فعالیت های قرآنی گام برمی دارند وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی همچنین تاسیس معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از افتخارهای این وزارتخانه ذکر کرد.

حق‎شناس: بوشهر می تواند پایتخت قرآن کشور شود

محمدجواد حق‌شناس عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی و هنری قرآن‌پژوهان بوشهر در این مراسم گفت: دارالقرآن «ابراهیم خلیل الله» با تولیت و تلاش حجت‌الاسلام حسین حق شناس نماینده مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در کشور قطر و با مشارکت خیران ایرانی و همچنین خیران منطقه‌ای احداث شده است.

او افزود: مؤسسه قرآنی تنگستان مجهزترین مؤسسه قرآنی در جنوب کشور است که در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، ترجمه و صوت و لحن فعالیت می‌کند.


به گفته حق‌شناس بزودی از ۴٠ دانش‌آموز دختر پایه اول و دوم دبیرستان به عنوان منتخبان طرح ملی حفظ قرآن قدردانی و هدایایی اهدا می‌شود. تجلیل از ۱۷ حافظ کل قرآن از دیگر برنامه های این موسسه است.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام شده یا در دستور کار در این استان، در آینده‌ای نزدیک بوشهر به عنوان پایتخت قرآن کشور معرفی شود.

حق‌شناس در این باره می‌گوید: «این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم که به تصویب شورای عالی قرآنی برسد و بتوانیم استان بوشهر را به عنوان یکی از استان‌های اصلی قرآن پژوهی و تربیت حافظان و ترجمه قرآن معرفی کنیم و این استان با عنوان «پایتخت قرآنی» مزین شود.»



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار