کد خبر: ۱۹۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی از تأمین 90 درصدی واکسن‌ها و فرآورده‌های دامی و پزشکی در این موسسه خبر داد و گفت: هم اکنون این موسسه در تولید واکسن‌های طیور سهم 50 درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید علی پوربخش ظهر امروز در نخستین گردهمایی سراسری فعالان صنعت مرغداری کشور که در موسسه رازی برگزار شد،‌ اظهار داشت: هم اکنون حدود 90 درصد واکسن‌های دامی در موسسه رازی تولید می‌شود که در این راستا سهم این موسسه از تولید واکسن‌های طیور نیز بیش از 50 درصد است.

وی ادامه داد: تولید واکسن‌های طیور در داخل این موسسه یکی از توانایی‌ها و توانمندی‌های موسسه رازی به شمار می‌رود و موجب قطع وابستگی در واردات بسیاری از واکسن‌ها و صرفه‌جویی ارزی نیز شده است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در ادامه سخنان خود به جایگاه موسسه رازی در تولید فرآورده‌های پزشکی و دامپزشکی در 9 دهه گذشته تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: تولید واکسن‌های دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا، نیوکاسل روغنی، برونشیت عفونی، آبله، پاستورلوز، لارنگو و ... از جمله تولیدات این موسسه در حوزه بیماری‌های طیور است.

در ادامه این نشست برخی از مرغداران نیز طی سخنانی بر ساماندهی واحدهای مرغداری بدون مجوز در کشور تأکید کردند و اظهار داشتند: هم اکنون 30 درصد مرغداری‌ها در کشور بدون مجوز هستند که لازم است ساماندهی اساسی در این زمینه از سوی مسئولان صورت گیرد.

یکی از تولیدکنندگان افزود: امروز بسیاری از کارخانه‌های دان در کشور با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که آن هم در حال تملک توسط بانک‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه مرغداری حرفه‌ای آسیب پذیر و نیازمند حمایت است تصریح کرد: از دولت تقاضا می‌کنیم برای حمایت از تولید داخلی به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا ما به حق خود برسیم.

این تولیدکننده محصولات پروتینی ناکارآمدی مدیریتی و مقروض شدن مرغداران به بانک‌ها را علت مشکلات حاکم بر این صنعت دانست و تصریح کرد: این وضعیت سبب شده حتی یک درصد مرغداران نیز نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های غلط دولت گذشته که بدون توجه به نیاز بازار و تنها برای ایجاد اشتغال، مبادرت به صدور بی‌رویه مجوز مرغداری طی سال‌های 85 تا 90 کردند و با پرداخت تسهیلات ارزان مشکلات این صنعت را بیشتر از دیگر گلایه‌های مرغداران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار