امام جمعه اردبیل گفت:‌ موسسات خیریه و افراد نیکوکار باید به اعتماد و وثوق مردم به چنین مجموعه‌هایی افتخار کنند که همواره چنین سرمایه‌هایی را با خود به همراه دارند.
کد خبر: ۱۹۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 07 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی در اردبیل اظهار کرد: در دین اسلام و در مکتب الهام‌بخش الهی که نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) بر دستگیری از فقرا و نیازمندان تاکید دارند تشکیل مجموعه‌هایی همچون بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی زمینه حمایتی از این قشر کم‌توان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی در مددرسانی به نیازمندان محدود است و باید از ظرفیت افراد خیرخواه و نیکوکار بیشتر استفاده کرد، افزود:‌ قطعا مدیریت چنین مجموعه‌هایی به صورت دولتی امکان‌پذیر نیست و ورود افراد خیرخواهی همچون مرحوم نباتی‌مقدم و شخصیتی همچون قرآن‌نویس در این مجموعه بستری را فراهم کرده تا با کمک و همراهی مردم امر نیک کمک به نیازمندان و مدیریت چنین مجموعه‌هایی شکل بگیرد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بنده از نزدیک با جنس کار و تلاشی که خیر نام‌آشنا جواد قرآن‌نویس در این عرصه انجام داده آشنایی دارم و یقین دارم چنین حرکت‌هایی وقف بزرگ و سرمایه عظیم معنوی برای دنیا و عقبی چنین انسان‌های بی‌ادعایی است که آستین بالا زده‌اند و در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند.

عاملی تصریح کرد:‌ باید چنین مجموعه‌هایی بسیج عمومی را در کمک به نیازمندان سازماندهی کنند و از وثوق و اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه برای چنین موسسات خیریه است بیشتر استفاده کند.

وی اعتماد مردمی را بالاترین سرمایه یک حاکمیت و مجموعه دولتی و غیر‌دولتی بیان کرد و یادآور شد: اگر این وثوق خدشه‌دار شود کار سخت‌تر و دشوار‌تر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت موضوع وقف و مدیریت مال بعد از فوت افراد گفت: باید بر اساس سیره اهل‌بیت و وقف‌های فراوانی که امام علی (ع) به ثبت رسانده‌ است فرهنگ وقف در جامعه ما ساری و جاری شود تا همه از ثمره و نتیجه چنین امر نیکویی بهره‌مند شوند.

عاملی بیان کرد: ما به جامعه بی‌رحم و بی‌تفاوت نیاز نداریم و جامعه‌ای زیباست که نسبت به افراد مستمند، بی‌سرپرست و سرطانی با احساس پاک و عواطف انسانی نگاه کرده و زمینه دستگیری از آنها را فراهم کنند.

وی افزود: زیبایی یک شهر به آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بی‌در و پیکر نیست بلکه به وجود انسان‌های خیرخواه با عواطف پاک و نیات خالص است تا از این دارایی و ثروت خود برای دستگیری از دیگران استفاده کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان افراد پولدار و متمول را امین جامعه ضعفا و بینوایان توصیف کرد و ادامه داد: خداوند امانت خود را به کسانی می‌سپارد که امین خوبی در احقاق حق واقعی باشند.

عاملی عنوان کرد: بزرگ‌ترین نیت یک فرد پولدار و متمول قطعا بر این است تا قضای حاجت مومن کند و این کار می‌تواند در همه زمینه‌ها گشایش‌گر مشکلات و نارسایی‌ها باشد.

وی ضرورت توجه و بها دادن به ذائقه‌های عاطفی و روحی و روانی پاک و شایسته را یادآور شد و گفت: ما به علی‌پور‌ها، نباتی‌مقدم‌ها و قرآن‌نویس‌ها نیاز داریم تا به واسطه تلاش آنها و همراهی افراد صالح خداوند از جامعه ما دفع بلا کرده و خیر و برکتش را نازل کند.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: جامعه ما رهین انسان‌‌های بزرگ با نیات خالص و خیرخواهانه است و اگر نبود همت چنین انسان‌هایی در سرپرستی کودکان مستمند و یتیم قطعا بلای الهی بر سر ملت نازل می‌شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار