امام جمعه شاهرود تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان،امام‌جمعه شاهرود، ضمن اشاره به نقش نهادهای فرهنگی در اشاعه فعالیت‌های قرآنی، گفت: جلوگیری از موازی کاری در فعالیت‌های قرآنی در دستور باشد.
کد خبر: ۱۹۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 07 March 2016
حجت الاسلام محمود ترابی پیش ازظهر دوشنبه در خلال نخستین جلسه شورای فعالیت های قرآنی در قالب شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در شورا باید انسجام بخشی به برنامه های قرآنی شهرستان و نظارت بر حسن انجام فعالیت های فرهنگی مذهبی موسسات و نهادهای قرآنی باشد، گفت: اگر طرح های قرآنی که در سطح شهرستان انجام می شود ابتدا در این جلسه مطرح شود می توان از موازی کاری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه تنها با هدف گذاری واحد و برنامه ریزی و همکاری است که می توان فعالیت های قرآنی را در سطح شهرستان ساماندهی کرد، افزود: برنامه های شورا باید هدفگذاری و راهبردی باشد تا تاثیر گذاری لازم را داشته و اجرایی شود.

پیگیری مصوبات قرآنی از تصویب آن مهم تر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه اگر در سطح شهرستان ۱۰۰ جلسه قرآنی هم برگزار شود بیش از یک هزار نفر فعال قرآنی در این زمینه داریم، گفت: با ساماندهی این افراد بخش عظیمی از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته به یک جریان واحد و اثر گذار تبدیل خواهند شد.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان بر ضرورت نظم در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی درراستای توسعه فعالیت های قرآنی تاکید کرد و افزود: این مهم موجب هم افزایی بین موسسات قرآنی شهر شده و تاثیر بسزایی در جذب علاقه مندان خواهد داشت.

وی گفت: اگر کسانی که وظیفه تربیت قرآنی و تفسیر آن را دارند آموزش داده شوند بخش عظیمی از جامعه قرآنی و علاقه مندان به آن ساماندهی می شوند.

موازی کاری باعث هدر رفت اعتبارات می شود

امام جمعه رودیان نیز در این نشست، ضمن بیان اینکه موازی کاری باعث اتلاف اعتبارات فرهنگی می شود، گفت: هم اکنون سازمان های متعدد مربوط به فعالیت های فرهنگی در جامعه فعال هستند که هرکدام فعالیت های قرآنی خود را دارند و بر اساس دستور العمل های ویژه به صرف اعتبارات در حوزه های مختلف می پردازند که این مهم باعث موازی کاری و هدر رفت بودجه و اعتبارات می شود این در حالی است که یکپارچه سازی فعالیت ها از طریق این شورا باعث ارتقاء سطح کیفی برنامه ها خواهد شد.

حجت الاسلام عباس معصومی بیان داشت: برای انگیزه بخشی به فعالان فرهنگی و قرآنی می بایست شورای توسعه فعالیت های قرآنی شهرستان تبدیل به تشکیلات منسجم با پشتوانه قوی برای انجام کار باشد تا فعالان این بخش حمایت و طرح های پیشنهادی پس از تصویب این شورا و اختصاص اعتبارات، اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکهجذب خیران قرآنی باید در اولویت کار قرار گیرد، افزود: یکی از مشکلات اصلی در زمینه فعالیت های قرآنی، نبود تبلیغات مناسب برای محافل و فعالیت های قرآنی است.

تبلیغ فعالیت های قرآنی در دستور کار باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگی فعالیت های قرآنی باید مستقل از سایر نهادها عمل کند، گفت: باید تمام فعالیت های قرآنی و فرهنگی زیر نظر این شورا باشد.

جان محمد خوب پور همچنین اضافه کرد: باید تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی در دستور کار شورا قرار گیرد و برگزاری مسابقات و محافل قرآنی بخصوص در بین جوانان و نوجوان در سطوح مختلف تاثیر بسزایی در جذب آنها دارد.

وی افزود: همه نهادهای مسئول دغدغه ترویج قرآن را دارند اما باید از ظرفیت های موجود در شهرستان شاهرود و بخصوص نخبه های قرآنی و جوانان علاقه مند در این شورا استفاده کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار