مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انتخاب کتابخانه روستای شاهنجرین رزن به عنوان 10 کتابخانه برتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 10 March 2016

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انتخاب کتابخانه روستای شاهنجرین رزن به عنوان 10 کتابخانه برتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور خبر داد.

به گزارش فارس،عاطفه زارعی از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در تهران خبر داد و اظهار کرد: این مراسم امروز در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه عمومی کشور برگزار شد.

وی به حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری نیز در تالار وحدت گرد آمدند و از برترین‌های جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انتخاب دو کتابخانه روستایی همدان به عنوان کتابخانه برتر در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه عمومی مرحوم صفرعلی نقی‌زاده روستای دستجرد از شهرستان بهار و کتابخانه روستای آیت‌الله میرزاطاهر ربانی از روستای شاهنجرین شهرستان رزن در این جشنواره برتر شناخته شدند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را در کشور برگزار کرد، گفت: در این جشنواره از کتابخانه‌هایی که در سطح روستاها فعالیت داشتند درخواست شد فعالیت‌ و طرح‌های خود را به این جشنواره ارسال کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: از بین کتابخانه‌های عمومی روستاهای شرکت‌کننده کتابخانه روستای دستجرد شهرستان بهار به عنوان نامزد دریافت جایزه به مرحله نهایی راه یافت.

وی گفت: کتابخانه آیت‌الله ربانی روستای شاهنجرین به عنوان 10 کتابخانه برتر کشور انتخاب شد که از فعالان روستای شاهنجرین در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه 800 روستا و منطقه عشایری با یک‌هزار و 400 طرح و برنامه در این جشنواره شرکت کردند، گفت: 20 روستا و منطقه عشایری به مرحله ‌نهایی راه یافتند که امروز از آنها تقدیر شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاها دانست و گفت: ارائه پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‎‎خوانی از نکات حائز اهمیت در برگزاری این جشنواره است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار