کمتر از چند روزبه آخر سال مانده، انگار همدان پرجمعیت شده است. پیاده‌روها از خیابان‌ها شلوغ‌ترند و ترافیکی که بیشتر از همیشه برای رهایی از آن باید انتظار بکشی. دغدغه رسیدن به مقصد این روزها پررنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۹۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 15 March 2016

روزهای پایانی سال و تب خرید شب عید بسیاری از مردم همدان را به خیابان‌ها و مراکز خرید کشانده و باعث ترافیک سنگین در شهر حتی تا پایان ساعات شب شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ این روزها شهر همدان باسیل خریداران نوروزی مواجه شده است، جمعیت میلیونی از خود شهر و سایر نقاط استان هرروز به شهر همدان وارد می‌شوند و میدان کوچک امام پاسخگوی ورود این افراد نیست.

با تمام گرفتاری‌های روزهای آخر سال، معضل ترافیک نیز به این شهر واردشده است. شور و شوق و هیجان خرید لباس نو و دیگر ملزومات نوروزی پیش از آنکه جشن تحویل سال فرابرسد، با گره‌های گور ترافیکی درهم‌آمیخته می‌شود.

هجوم بدون هدف و برنامه‌ریزی نامشخص به مراکز خرید، موجب افزایش ترافیک شده است.

ترافیک شب‌های آخر سال اگرچه در شهر همدان به امری طبیعی تبدیل‌شده اما افزایش میزان خودروها آن را تشدید کرده است؛ این وضعیت در کنار محدود بودن فضا برای پارک خودروها در اطراف مراکز خرید، بسیاری از شهروندان را دچار مشکل کرده است به‌طوری‌که حاضرند قید خرید شب عید را به‌کلی بزنند یا آنکه با اعصابی درهم‌ریخته، خرید خود را به خانه ببرند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان با اشاره به افزایش تردد در مرکز شهر و بازار گفت:برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جابه‌جایی شهروندان و راحتی آنها در دست اقدام است.

سید محمد پوروخشوری با اشاره به بازسازی تعدادی از خودروهای سازمان اتوبوس‌رانی و ورود اتوبوس‌های جدید و امکانات ناوگان اتوبوس‌رانی در خطوط مختلف افزود: از ۱۵ اسفندماه امسال تا ۹۵/۱/۱ از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ نسبت به جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر همدان به‌طور مداوم اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: خدمات جابه‌جایی مسافران و گردشگران نوروزی، نصب بنرهای راهنما در سطح شهر و پایان استفاده از بلیت‌های کاغذی و اجرای طرح استفاده از کارت بلیت‌های الکترونیکی از برنامه‌های دیگر این سازمان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی همدان در آستانه فرارسیدن سال نو از نظافت و شست‌وشوی تمام خودروها و شست‌وشوی سایه‌بان‌ها و گیشه‌های بلیت‌فروشی خبر داد و گفت: این سازمان در پنجشنبه آخر سال برای جابه‌جایی شهروندان به آرامستان باغ بهشت با فعالیت ۶۰ دستگاه اتوبوس در خدمت مردم همدان خواهد بود.

پوروخشوری در پایان سخنانش ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را از برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و از شهروندان خواست حتی‌الامکان برای پرداخت کرایه اتوبوس‌های درون‌شهری از کارت بلیت‌های الکترونیکی استفاده کنند.

در حال حاضر هرچه به‌روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، شاهد شلوغی و ترافیک خیابان‌ها هستیم و حمل‌ونقل عمومی درمجموع با افزایش مسافر مواجه شده است.

امیدواریم ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای خدمات‌رسانی مناسب برنامه‌ریزی دقیقی را ارائه کند تا ترافیک پایان سال برای مردم دردسرساز نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار