شعور سیاسی مردم انتخابات الکترونیک را می طلبد ؛
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید در قانون فرصت مناسبی برای شورای نگهبان پیش‌بینی کنیم تا فرصتی برای احراز صلاحیت‌ها داشته باشد تا حقی ضایع نشود و این شورا مورد اتهام قرار نگیرد.
کد خبر: ۱۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 12 March 2016

خبرگزاری فارس: شعور سیاسی مردم ایران برپایی انتخابات الکترونیک را می‌طلبد/ ضرورت پیش‌بینی فرصتی مناسب در قانون برای شورای نگهبان

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مشهد اظهار کرد: باید در قانون فرصت مناسبی برای شورای نگهبان پیش‌بینی کنیم تا فرصتی برای احراز صلاحیت‌ها داشته باشد تا خدای نکرده حقی از فردی ضایع نشود و شورای نگهبان مورد اتهام قرار نگیرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: به نظرم یکی از تحولات مهم در عرصه انتخابات، برپایی انتخابات به صورت الکترونیک است، ما در قانون پیش‌بینی و تأکید کردیم که دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان به برپایی انتخابات به صورت الکترونیک اهتمام ورزند اما متأسفانه در این راه قدمی که انتظار می‌رفت، برداشته نشد، که باید گفت این کاستی و ضعف است، به نوعی که ما باید در کشور ایران با توجه به سطح دانش و شعور سیاسی مردم، انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.


نماینده تهران در بیان ارزیابی خود از انتخابات دهمین دور از مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این انتخابات برگ زرینی در تاریخ سیاسی ایران رقم خورد، به گونه‌ای که شاهد حضور بیش از 60 درصد افراد حائز شرایط در کنار صندوق‌های رأی بودیم که رقمی بسیار افتخارآمیز است، یعنی ما توانسته‌ایم در سطح جهان بیشترین مشارکت مردمی را به کشور خود اختصاص دهیم.

وی افزود: در انتخابات شاهد رقابتی قابل قبول بودیم و به طور تقریبی همه جریان‌های سیاسی درون نظام در انتخابات حضور داشته و رقابتی جدی را آغاز کردند، به گونه‌ای که در ساعات برگزاری انتخابات شاهد استقرار بالاترین سطح امنیت در کشور بودیم، در تبلیغات انتخاباتی نیز تا حدی اخلاق رعایت شد، اگرچه باید بیشتر در این حوزه توجه کرد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه رقابت‌های انتخاباتی نباید به رقابتی به دور از اخلاق مبدل شود، عنوان کرد: نهاد‌های برگزارکننده انتخابات گام‌های خوبی برداشتند ولی باید در این راه قدم‌های بلندتری برداشته شود.

وی ادامه داد: در مجلس نهم نگاه ویژه‌ای به حوزه قرآن کریم معطوف بود، ما منابع قابل قبولی را برای این حوزه پیش‌بینی کردیم که راه را برای شکل‌گیری تشکل‌های قرآنی و هموار کردن راه را برای توجه جوانان به قرآن باز کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد حرکت عمومی به سمت حفظ، قرآئت، ترتیل و فهم قرآن کریم رفته‌ایم، در بودجه سال 95 هم با این نگاه منابع قابل قبولی را پیش‌بینی می‌کنیم و از همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌هایی که در این امور دخیل هستند می‌خواهیم به حضور جدی قرآن در بطن زندگی افراد در سطح اجتماع بپردازند، همچنین گام‌هایی نیز در مورد بیمه فعالان قرآنی برداشته شده است.

منبع: فارس








اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار