مدیرعامل فولاد بافق:
مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با بیان اینکه برای شکوفایی هرچه بیشتر در عرصه های مختلف تولید داخلی تلاش خواهیم کرد گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید و ایجاد اشتغال گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۱۹۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 13 March 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محسن ابویی اظهار کرد: در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق توانستیم احداث یک زنجیره کامل فولاد را با سرمایه گذاری چند میلیارد ریالی برای تبدیل شدن بافق به قطب صنعتی معدنی تصمیم سازی و برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل فولاد ابویی بافق، گندله سازی پنج میلیون تنی، کارخانه احیاء و کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع را از جمله زنجیره تکمیل فولاد در این شهر نام برد و افزود: کارخانه فولاد با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن انواع آهن آلات و چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری چند روز قبل با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت به بافق راه اندازی شد.
وی خوراک این کارخانه را شمش آهن عنوان و تصریح کرد: این خوراک از طریق گندله سازی تامین می شود و محصول نهایی آن میلگرد، تیر آهن ،نبشی، قوطی و سایر آهن آلات است.
مدیرعامل فولاد بافق اضافه کرد: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال 400 نفر بطور مستقیم و بیش از 900 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.
این مسئول یادآور شد: مقدمات و زیر ساخت های کارخانه گندله سازی ابویی بافق هم فراهم شده و عملیات اجرایی این کارخانه با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن بزودی آغاز می شود.
ابویی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی این منطقه باعث شده تا مردمان این دیار انسانهای بسیار مقاوم و پرصلابتی باشند افزود: ما توانستیم قدم های اولیه برای راه اندازی و احداث مجموعه فولادی این شهرستان برداریم و امیدوارم با همکاری مردم سختکوش شهر نخل و آهن و آفتاب گام های بعدی را تا رسیدن به آرمان صنعتی شدن بافق برداریم.
وی به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص نهضت مبارزه با خام فروشی، و نیز تاکید معظم له بر اجرایی شدن کامل اصل44 قانون اساسی گفت: با عنایت به اهمیت اقتصاد مقاومتی، همچنین دستور رئیس دولت دهم برای انجام کار و فعالیت مضاعف صنعتگران و وجود معادن غنی سنگ آهن در این شهرستان و نیز موقعیت ویژه اقتصادی این منطقه، توانستیم قدم های اولیه را برای راه اندازی و احداث مجموعه فولادی این شهرستان برداریم.
ابوی، مرکزیت جغرافیایی ،امکانات زیر بنایی و مهمی از جمله همجواری با جاده ترانزیت و نیز قرار داشتن بر سر پنج راه ریلی کشور که امکان صادرات کالای نهایی را راحت و قابل دسترس کرده است و همچنین ذخایر معدنی را از امتیازات شهرستان بافق نسبت به سایز شهرستانهای استان یزد بر شمرد.
فرماندار بافق هم در گفت و گو با ایرنا، بر احداث کارخانه گندله سازی این مجتمع تاکید کرد و گفت : یکی از راهکارهای مهم و کلید راه گشای برخی مشکلات صنعت و معدن این شهرستان در بخش صنایع جوار معدنی احداث کارخانه گندله پنج میلیون تنی فولاد ابویی است که زیرساختهای آن توسط بخش خصوصی پیگیری و به سرانجام رسیده است.
سید مهدی طلایی مقدم با بیان اینکه چندین بار با حضور مسوولان عالی استانی و کشوری از این مجتمع بازدید شده است افزود: همه مسوولان مرتبط پس از بازدید از این مجتمع فولادی و صنعتی مساعدت و پیگیری لازم را برای احداث کارخانه گندله پنج میلیون تنی فولاد ابویی اعلام کردند.
علاوه برگندله سازی ابویی و کارخانه فولاد بافق تحت همین نام، که به روش احیا مستقیم بدون ساخت و استفاده از کوره بلند آماده و افتتاح شد، کارخانه فولاد یک میلیون تنی بافق کسری و فولاد سه چاهون شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هم با میانگین 30 درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات اجرایی آنها با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی با آهنگی تند در حال اجراست.
کارخانه فولاد بافق کسری به روش کوره بلند است و خوراک آن آگلومره (کلوخه فشرده مواد نرم سنگ آهن ) است.
به گزارش ایرنا، کارخانه آگلو مراسیون بافق هم با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن کلوخه آگلومره برای خوراک کارخانه فولاد کوره بلند و سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و بالغ بر 420 نفر اشتغال ، هم اکنون در حال بهره برداری و تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار