شش زندانی زن در فارس که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس بسر می برند به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با همت نیکوکاران این استان آزاد می شوند.
کد خبر: ۱۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 07 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،مدیرعامل ستاد دیه استان فارس اظهار داشت:هم اینک 941 زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت جریمه مالی ناشی از جرایم غیرعمد در زندان های استان فارس بسر می برند که 10 نفر از آنها زن هستند.

سید رضا اسکندری افزود: با همت خیرین و نیک اندیشان و تلاش ستاد دیه این استان، شش نفر از زندانیان زن حاضر در زندان های این استان با مجموع بدهی سه میلیارد و 37 میلیون و 765 هزار و 712 ریال روز 20 جمادی الثانی (21 فروردین) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آزاد می شوند.

وی گفت: ناتوانی از پرداخت بدهی مالی از مهمترین دلایل حبس این زندانیان بوده است.

اسکندری اظهار کرد: ستاد دیه استان فارس موفق شد با جلب نظر شاکیان این زندانیان، از آنها در مجموع 356 میلیون ریال تخفیف بگیرد.

وی گفت: مجموع بدهی 941 زندانی جرایم غیرعمد که در زندان های این استان بسر می برند، افزون بر دو هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل ستاد دیه فارس در ادامه با قدردانی از حمایت های مستمر نیکوکاران این استان اظهار داشت: کمک خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیانگر درک درست مردم از مسایل حوزه های اجتماعی، فرهنگی و دینی در جامعه است و حس انسان دوستی مردم ولایتمدار ایران اسلامی و استان فارس را بازگو می کند.

اسکندری با بیان این که استان فارس در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح کشور در زمره استان های برتر کشور است، گفت: این استان از نظر گرفتن تخفیف از شاکیان برای آزادسازی زندانیان، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

جرایم غیرعمد مواردی مانند ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف، مهریه و نفقه، محکومیت های مالی غیر از کلاهبرداری و حوادث کارگاهی را در بر می گیرد.

20 جمادی الثانی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است امسال این روز مصادف با 21 فروردین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار