مدیرکل بهزیستی استان همدان از تشکیل ۲۰۱۷ پرونده در اداره کل بهزیستی شهرستان همدان در زمینه تقاضای طلاق خبر داد و گفت: عمده ترین دلایل تقاضای طلاق دخالت خانواده ها، خیانت و اعتیاد است.
کد خبر: ۱۹۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 17 March 2016
مدیرکل بهزیستی استان همدان از تشکیل ۲۰۱۷ پرونده در اداره کل بهزیستی شهرستان همدان در زمینه تقاضای طلاق خبر داد و گفت: عمده ترین دلایل تقاضای طلاق دخالت خانواده ها، خیانت و اعتیاد است.

به گزارش مهر، اکبرسوری در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان اینکه تسهیل ازدواج آسان و موفق را باید پیش بگیریم چراکه طلاق نیز اکنون روند صعودی دارد، افزود: امسال در کشور از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است.

وی با طرح این مطلب که باید ازدواج آسان و موفق را پیگیری کرد، گفت: از ۲۰۱۷پرونده ای که در اداره کل بهزیستی شهرستان همدان در زمینه تقاضای طلاق مددجویان تشکیل شده عمده ترین دلایل طلاق دخالت خانواده ها و خیانت و اعتیاد ذکر شده است.

وی همچنین بیان داشت: باوجود اینکه سال ۹۴ میزان این دخالت ها کم رنگ تر شده اما از این تعداد ۴۱۲ پرونده مربوط به اعتیاد و ۹۴ پرونده مربوط به خیانت و ۱۰۷ پرونده نیز در رابطه با تسلط نداشتن به مهارت های زندگی بوده است.

سوری در ادامه عنوان کرد: ۸۷ پرونده مرتبط با مسئله بیکاری و ۵۴ پرونده نیز در رابطه با طلاق عاطفی تشکیل شده اما بیشترین پرونده با ۱۶۵مورد مربوط به دخالت دیگران در زندگی زوجین بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان عنوان کرد: باید مهارت های زندگی را بسط و در زمینه مشکلات جوانان مداخلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ ازدواج در بین مددجویان بهزیستی در سال جاری صورت گرفته است، گفت: در تغییر نگرش و باور خانواده ها به امر ازدواج باید آموزش های لازم را اجرا کنیم.

وی افزود: ازدواج های سبک سنتی موفق تر بوده و پیشنهاد می کنیم طرح کارت خدمات ازدواج آسان مجدد به کمیسیون کارشناسی ارجاع داده و در صورت تایید اجرایی شود چراکه پرداختن به مسائل فرهنگی نیازمند مطالعات گسترده تری است.

سوری بابیان اینکه آمار طلاق در روستاها در حال افزایش است، گفت: باید با آموزش‌های قبل از ازدواج این آمار را کاهش داد.

وی در ادامه با طرح این مطلب که آمار ازدواج در کل کشور کاهش پیداکرده است، اظهار داشت: علت کاهش آمار ازدواج، کاهش تعداد افراد مناسب سن ازدواج است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه سن تجرد در کشور بالا رفته است، بیان داشت: باید برای بهبود وضعیت زندگی جوانان تلاش کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار