کد خبر: ۱۹۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 18 March 2016
خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: نزدیک به چهار هزار مدرسه در گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در نشست شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز( 27 اسفند) در استانداری گیلان در رشت برگزار شد، با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره کل، اظهار داشت: تعداد مدارس هوشمند از یک هزار و 400 مدرسه در سال 92 به یک هزار و 610 و در سال 94 به سه هزار و 642 مدرسه افزایش پیدا کرده است.

 

 وی در خصوص اجرای طرح شهاب، طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در گیلان گفت: این طرح در سال جاری در 131 مدرسه ابتدایی گیلان و با حضور هشت هزار و 328 دانش آموز اجرا شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: این طرح در سال 94 در مدارس رشت و بندرانزلی اجرا شده و در سال آینده در مدارس لاهیجان و صومعه سرا نیز به اجرا در می‌آید.

 

 وی افزایش پژوهش سراهای دانش آموزی را ازدیگر اقدامات آموزش وپرورش گیلان برشمرد و گفت: این پژوهش سراها از هشت مرکز در سال 92 به 16 مرکز در سال 94 افزایش پیدا کرده است.

 

حاجتی در خصوص ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان اعلام کرد: در سال 92 میانگین حقوق فرهنگیان یک میلیون و 329 هزار تومان بوده که به دو میلیون 785 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت است، گفت: توسعه مشارکت به معنای خصوصی سازی نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، هدف طرح توسعه مشارکت را کمک بخش خصوصی به تقویت مدارس غیردولتی دانست و گفت: استان گیلان از استان‌های پیشتاز در توسعه مشارکت بوده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد مدارس دولتی گیلان در سال 92 569 مدرسه بوده است که در سال 94 به 645 مدرسه غیردولتی افزایش پیدا کرده است.

 

حاجتی افزود: تعداد دانش آموزان مدارس غیر دولتی نیز از 43 هزار و 657 نفر به 45 هزار دانش‌آموز افزایش داشته است.

 

 وی از تلاش آموزش و پرورش گیلان برای تقویت مراکز پیش دبستانی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: مراکز پیش دبستانی از یک هزار و 194 مرکز در سال 92 به یک هزار و 350 مرکز در سال 94 افزایش داشته است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، المپیادهای درون مدرسه ار از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش گیلان اعلام و اظهار کرد: 170 هزار دانش آموز در سال 93 در مسابقات ورزشی درون آموزشگاهی گیلان شرکت کردند.

 

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش گیلان برای پذیرای از مسافران نوروزی، گفت: تاکنون سه هزار و 999 مدرسه آماده شده است.

 

 حاجتی اظهار کرد: در سال گذشته مدارس گیلان 470 هزار نفر روز جمعیت را پذیرا بوده‌اند.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: پیش بینی می‌کنیم این تعداد به 500 هزار نفر روز در عید امسال برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار