آیت الله نعیم آبادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
آیت الله نعیم آبادی گفت: تبیین چهره استکبار و ظلم‌های فراوان آنان به ملت‌های مختلف جهان یک وظیفه اساسی برای همگان بخصوص نخبگان دینی، دانشگاهیان، عالمان و فرهیختگان جامعه است.
کد خبر: ۱۹۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 18 March 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود.
 
وی در سخنانی با اشاره 4 محور اصلی زندگی حضرت زهرای مرضیه (س)، بیان کرد: ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگوار اسلام الگویی تمام عیار برای جامعه اسلامی و بخصوص برای زنان مسلمان عالم است.
 
امام جمعه بندرعباس افزود: سراسر زندگی ایشان سرشار از درس‌های منحصربفرد و با ارزشی است که می‌تواند الگویی برای حفظ نقش و عظمت خانواده در جامعه بوده و به تربیت مناسب نسل آینده کمک کند.
 
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: تربیت درست و اصولی فرزندان منجر به ساختن جامعه‌ای مطلوب و اسلامی می‌شود که اصول و ساختار این نوع از سبک تربیتی را می‌توان در زندگی و نوع رفتار حضرت فاطمه زهرا(س) مشاهده کرد. این بانوی بزرگوار فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کرد که هر کدام در دنیای اسلام، تاریخ ساز شدند.
 
وی خاطر نشان کرد: پدر و مادر نقش کم نظیری در زندگی فرزندان خود دارند. باید با تربیت مناسب و صحیح آنان، نسل آینده را بسازند و بنابراین اگر امروز شاهد معضلات بد اخلاقی در جامعه هستیم، پدر و مادرها و نوع تربیت شان در آن موثر بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با سرزنش برگزاری جشن طلاق در جامعه، عنوان کرد: تربیت اشتباه موجب بروز چنین وضعی در جامعه شده است.
 
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از اظهارات خود به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال 1394 تهران به فرازهایی از زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: تا فاطمه (س) زنده بود نتوانستند از علی (ع) بیعت بگیرند چرا که او با زبان گویا و استدلال‌های قوی همیشه از جایگاه ولایت دفاع می‌کرد.
 
وی بیان کرد: خطبه‌های حضرت زهرا (س) در تاریخ کم نظیر است و باید نوابغ اسلامی را بشناسیم و از آنها به عنوان الگوی زندگی‌مان تبعیت کنیم. ایشان در میدان دفاع از امامش نمونه بود.
 
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ولایی بودن را باید در زندگی و کلام حضرت فاطمه (س) جستجو کرد. او هم از امامش اطاعت می‌کرد و هم از امامش دفاع می‌کرد.
 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهارات خود به دیدار اخیر اعضای خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار وظیفه تبیین چهره استکبار و بخصوص آمریکای جنایتکار از سوی رهبر فرزانه انقلاب بر دوش همه جامعه بخصوص دانشگاهیان، عالمان دینی، فقها، نخبگان و ... قرار گرفت و لازم است تا همگان نسبت به برملا کردن چهره بزک شده استکبار همت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر چهره زشت و جنایتکار استکبار بخصوص آمریکا را به روشنی برای نسل جوان و جامعه امروز تبیین نکنیم، رسانه‌های صهیونیستی از آن چهره‌ای فریبنده و دلربا می‌سازند که با واقعیت در تضاد است.
 
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: ابزارهای رسانه‌ای صهیونیست‌ها چهره پیر، خرفت و بدشکل سیاسی آمریکا را بزک می‌کنند تا این چهره زشت را زلیخا جلوه دهند.
 
نماینده ولی فقیه در ادامه به معرفی دو کتاب آمریکا از زبان آمریکا نوشته ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا و کتاب خارج از کنترل نوشته برژینسکی مشاور امنیتی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا از انتشارات روزنامه اطلاعات پرداخت و گفت: این کتاب‌ها که نوشته عالی‌ترین مقامات این کشور هستند، چهره واقعی و پلید سیاست مداران این کشور را به خوبی نشان‌ می‌دهند که چگونه برای همه عالم دسیسه آفرینی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: همان روزی که رئیس جمهور فعلی آمریکا جشن نوروز را به ملت ایران تبریک گفت، معلوم بود که آنها بدنبال یافتن راهی برای تغییر چهره منفور خودشان بودند ولی باید بدانیم که روسای جمهور آمریکا، روسای جمهور مردم این کشور نیستند بلکه در خدمت منافع سرمایه داران چپاولگر این کشورند.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: اوباما به عنوان یک سیاهپوست حتی قادر به دفاع از حقوق سیاهپوستان کشورش نیست پس چگونه می‌خواهد با ملت ایران باشد و از حقوق ملت ایران دفاع کند؟!
 
آیت الله نعیم آبادی به بخش‌هایی از "کتاب خارج از کنترل" اشاره کرد و گفت: 20 بن بستی که پیش روی آمریکایی‌های در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی قرار دارد، آنها را به مقروض‌ترین کشور جهان تبدیل کرده، به‌طوریکه این کشور بیش از 16 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و اوضاع آنها بحرانی‌تر از حالت تصور ماست.
 
وی به بحران‌های اجتماعی جامعه آمریکا و همین طور به آزادی سلاح در این کشور اشاره کرد و گفت: به اندازه کل ارتش‌های جهان، سلاح در دست آمریکایی‌ها است که بحران بزرگی را در کنار عدم پای‌بندی جامعه آمریکا نسبت به ارزش‌های اخلاقی بوجود آورده است که راه گریزی از آن ندارند.
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مفاسد موجود در جامعه آمریکا ریشه‌ای و مبنایی است، اظهار کرد: چنین کشوری آیا می تواند به کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ایران برای حل مشکلاتش کمک کند؟
 
وی گفت: باید برای حل مشکلات کشورمان روی پای خودمان بایستیم و به فکر تامین منافع ملی‌مان با اتکای به ظرفیت‌های داخلی باشیم.
 
 آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به در پیش بودن عید نوروز از همه مسلمانان خواست تا در ایام عید، فامیل خود و کمک به آنان را فراموش نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار