حجت‌الاسلام محمد مالکیان گفت: با توجه به امر رهبری بر وحدت و همچنین تعداد زیادی شهدای اهل سنت باید برای آنها هم یادمانی ویژه احداث کرد.
کد خبر: ۲۰۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 19 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام محمد مالکیان روحانی کاروان راهیان نور بندرعباس در موزه دفاع مقدس خرمشهر درباره حضورش در مناطق عملیاتی گفت: من به واسطه شغلم در طول سال چندین بار به مناطق عملیاتی می‌آیم. هر بار نسبت به دفعه قبل بییشتر ترغیب می‌شوم، بیایم.
 
او درباره تاثیر این سفر روی نوجوانان گفت: سال گذشته نوجوان 14 ساله ای را با خودم به مناطق عملیاتی آوردم. این نوجوان خیلی مقید نبود و به لحاظ خلاقی مواردی داشت. این نوجوان هر چه بیشتر در این مناطق می گشت حال و هوایش تغییر می کرد تا اینکه به فکه رسیدیم که به کلی منقلب شد. در بازگشت حالتی داشت که هیچ کس تصورش را نمی کرد. وقتی علت را از او سوال کردم گفت در فکه خودم را جای یکی از شهیدان نوجوان گذاشتم و خجالت کشیدم که مثل او نیستم.
 
وی درباره کارهای فرهنگی راهیان نور گفت: کارهای خوبی انجام شده اما ظرفیتی را که باید، ندارد. مثلا همین فیلمی که در سالن نمایش فیلم موزه دفاع مقدس نمایش داده می شود از نظر محتوایی و تکنیکی ضعیف است.
 
مالکیان در ادامه به کمبود یادمان شهدای اهل سنت اشاره کرد و گفت: با توجه به امر رهبری بر وحدت و همچنین تعداد زیادی شهدای اهل سنت باید برای آنها هم یادمانی ویژه احداث کرد. بنده و دوستانم در بندرعباس وقتی یادواره شهدا را برگزار می کنیم خود را ملزم می دانیم به اینکه هم از خانواده شهدای تشیع و هم شهدای اهل سنت تجلیل کنیم. اما متاسفانه این کمبود در راهیان نور حس می شود.
 
حجت الاسلام مالکیان در پایان گفت: الگوی زندگی من شهید مهدی باکری است و در مورد زندگی ایشان که وجه بارزش افتادگی و بلند نظری ایشان بود برای من جالب توجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار