کد خبر: ۲۰۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 23 March 2016
 بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام با دارا بودن بیش از ۲۰۰ چشمه سار و رودخانه و چند امامزاده واجب التعظیم همچون خورشید عالم تاب هرساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، چشمه‌ساران و رودخانه‌های فراوان بخش سرفاریاب از گرمسیر تا سردسیر طبیعت منحصر به فردی را خلق کرده که هر ساله شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

وجود بیش از 200 چشمه سار و رودخانه در سرفاریاب سبب شده است که این منطقه یکی از پرآب‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

سرفاریاب قطعه‌ای از بهشت است که با وجود مناطق بکر و دیدنی و باغ‌هایی که در اطراف چشمه‌سار‌ها آن‌ها را احاطه کرده‌اند مقصد مناسبی برای تفریحگاه مسافران نوروزی است.

گونه‌های گیاهی متنوع، رودخانه زیبای سادات و جاده توریستی باغچه سادات جلوه‌ای بی‌بدیل از آفرینش طبیعت را نمایان می‌کند.

بقعه متبرکه امامزاده علی (ع)

بقعه متبرکه امامزاده علی (ع) در 70 کیلومتری شهر چرام مرکز شهرستان چرام قرار دارد.

این بقعه متبرکه مربوط به سده هفتم و هشتم هجری قمری است و در روستای امامزاده علی سادات از توابع بخش سرفاریاب واقع شده است.

این اثر با قدمتی 700 ساله معماری سنتی آن متعلق به دوره صفویه بوده و در سال 1353 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آن امام‌زاده واجب التعظیم از نوادگان امام جواد (ع) است که هر ساله پذیرای زائران و اراتمندان به خاندان عصمت و طهارت است.

آب حیات و جوخانه

آب و هوای سرد و کوهستانی جوخانه در فصل بهار طبیعت این منطقه را دل‌انگیز و لذت‌بخش می‌کند و هر گردشگری افسونگری آب و طبیعت را در این نقاط نظاره‌گر است.

امامزاده یحیی (ع)

بارگاه امام‌زاده یحیی (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در فاصله 40کیلومتری از شمال شرق شهر دهدشت واقع شده است. طبیعت سرسبز و زیبای اطراف امامزاده و کوه پیازی از کرامات این امامزاده واجب التعظیم است.

بقعه متبرکه امامزاده یحیی (ع) در دل روستای زیبای شیخ هابیل واقع شده است.

تنگه شراب گرو

تنگه شراب گرو معروف به «شروگرو» در فاصله 5 کیلومتری از شهر سرفاریاب واقع شده است؛ درختان پرپشت چنار و بلوط با موسیقی آب در این تنگه جلوه‌ای از هنر خدادادی است.

در اطراف این تنگه باغستان‌های انگور و سیب جلوه‌ای زیبایی به این منطقه بخشیده است.

پهنای لیلی

منطقه تفریحی پهنای لیلی معروف به «پهنا لیلی» یکی دیگر از مناظر طبیعی بخش سرفاریاب در شهرستان چرام است که باغات گردوی این منطقه بکر و دیدنی زبانزد خاص و عام است.

روستای سنگی چله‌گاه

روستای سنگی چله‌گاه که با معماری خاص و تراشیدن سنگ‌ها از سوی ساکنان آن منطقه بنا شده در کنار جویباری زیبا در مسیر روستای امام‌زاده علی (ع) جلوه‌ای از استقامت و زندگی سخت مردم آن دیار را به نمایش می‌گذارد.

بخشدار سرفاریاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت، اظهار داشت: هرساله از اوایل خرداد ماه تا نخستین روزهای مهرماه قریب 20هزار گردشگر از مناطق بکر و گردشگری بخش سرفاریاب دیدن می‌کنند.

سید غلام حسن آتش سودا بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع)، روستای دلی یاسیر، آستان امامزاده واجب التعظیم رجب (ع)، شهر سنگی، روستای گوشه، بقعه متبرکه امامزاده شاه حمزه (ع)، بقعه متبرکه امامزاده جلال الدین (ع)، امام‌زاده عابدین (ع)، بقعه امامزاده محمود (ع) و تنگ پیرزال را از دیگر مناطق گردشگری بخش سرفاریاب عنوان کرد.

وی بیان کرد: سالانه کوهنوردان زیادی برای کوهنوردی و استفاده از طبیعت و آب و هوای مساعد روستای پشت چنار به این منطقه سفر می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار