معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ارتقای عادلانه سلامت از مهمترین اولویت‎های امسال است در این راستا تمام اقشار جامعه با تأسی از عدالت اجتماعی از خدمات اولیه بهداشتی بهره‎مند می‎شوند.
کد خبر: ۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 08 April 2015

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ارتقای عادلانه سلامت از مهمترین اولویتهای امسال است در این راستا تمام اقشار جامعه با تأسی از عدالت اجتماعی از خدمات اولیه بهداشتی بهرهمند میشوند.

به گزارش تسنیم ؛ حسین عرفانی با اشاره به بزرگداشت روز جهانی بهداشت اظهار داشت: هر فردی در طول زندگی خود و در فعالیت‌های اجتماعی روزمره به دنبال تأمین رفاه برای خود، خانواده و جامعه است و براساس استناد سازمان جهانی بهداشت این نوع رویکرد تحت عنوان تأمین سلامت مورد توجه است.

وی افزود: محور توسعه پایدار در هر کشوری سلامت است و در این میان انسانها محرک اصلی این توسعه هستند بنابراین سلامت و تأمین زمینه ان برای انسان از ضروریات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در هفتم آوریل سال ۱۹۴۸ میلادی نخستین اساسنامه کنفرانس بین‌المللی بهداشت را تدوین و به تصویب رساند و در همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از ۶۱ کشور جهان تشکیل شد و همه ساله این روز به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت از اولویت‌های هر جامعه‌ای به شمار می‌آید، گفت: هدف اصلی تمام برنامههای استراتژیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین سلامت برای مردم جامعه است اما یکی از راههای رسیدن به این هدف رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است تا علاوه بر حفظ سلامت خود، سلامت دیگران را به خطر نیانداخت.

عرفانی با بیان اینکه شعار جهانی امسال روز جهانی بهداشت «بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره، همیشه و همه جا» است، عنوان کرد: این نامگذاری تأکید بر اهمیت تأمین مواد غذایی سالم دارد چرا که انسان برای انجام عملکرد روزانه خود نیازمند انرژی، پروئپتئین‌ها و مواد معدنی و آب است و بر این اساس ایمنی مواد غذایی تأثیر بسزایی در حفظ سلامت دارد.

وی افزود: در کشور با توجه به نزدیک بودن ایام، روز جهانی بهداشت با اجرای طرح بسیج نوروزی این رویداد مهم با نام هفته ملی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار میشود و در این راستا ستاد استانی و کمیتههای راهبردی تشکیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هفته ملی سلامت امسال با شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت» گرامی داشته میشود تا تمامی اقشار جامعه با تأسی از عدالت اجتماعی از خدمات اولیه بهداشتی بهرهمند شوند.

وی افزایش مشارکت مردمی را در ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه مؤثر دانست و گفت: از اولویتهای مهم وزرات بهداشت که در سال گذشته مورد پیگیری قرار داد و امسال نیز تداوم بخشیدن به آن مورد توجه است، ارتقای فرهنگ خودمراقبتی در بین مردم جامعه است چرا که با افزایش سواد سلامت در بین مردم جامعه میزان پیشگیری از بروز بیماری نیز ارتقا پیدا میکند.

عرفانی اظهار داشت: اکثر بیماریهای غیر واگیر رایج شده در جامعه به سبب تغییر سبک زندگی، مصرف مواد غذایی نوین و غیرسنتی و زندگی ماشینی به وجود میآیند که مردم باید با آگاهی از نحوه رعایت بهداشت و سلامت از بروز بیماریها جلوگیری کنند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار