دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
محسن رضایی گفت: آمریکایی ها چند موضوع همچون هسته ای ،‌ توان موشکی ،‌حقوق بشر و سپاه را به عنوان مسائلی برای فشار علیه ملت ایران در برنامه خود دارند که هدف نهایی آن دست کشیدن مردم از نظام اسلامی است.
کد خبر: ۲۰۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 02 April 2016
محسن رضایی گفت: آمریکایی ها چند موضوع همچون هسته ای ،‌ توان موشکی ،‌حقوق بشر و سپاه را به عنوان مسائلی برای فشار علیه ملت ایران در برنامه خود دارند که هدف نهایی آن دست کشیدن مردم از نظام اسلامی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ آمریکایی ها چند موضوع همچون هسته ای ،‌ توان موشکی ،‌حقوق بشر و سپاه را به عنوان مسائلی برای فشار علیه ملت ایران در برنامه خود دارند که هدف نهایی آن دست کشیدن مردم از نظام اسلامی است.

به گزارش تابناک تبریز از صدا و سیما،‌ محسن رضایی امشب در برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما در پاسخ به این پرسش که نظر شما در باره نامه آمریکا و سه کشور اروپایی به دبیر کل سازمان ملل در رابطه با آزمایش موشکی ایران چیست افزود: منتظر چنین موضعی بودم زیرا آمریکایی ها برنامه ای ضد ما طراحی کرده اند که اهداف آن در مرحله اول هسته ای و بعد از آن موشکی و بعد از آن حقوق بشر و سپس سپاه است که طی این مراحل می گویند باید دست از نظام خود بکشید.

وی گفت: آنها پیش ازاین جنگ تحمیلی را درباره ملت ایران ازمایش کرده اند و الان وارد فرمول جدیدی شده اند به این معنا که ما دست از توسعه توان موشکی برداریم و از جایگاه فعلی که قدرت اول منطقه هستیم تنزل پیدا کنیم تا در برابر اسرائیل توان بازدارندگی مان کاهش یابد .


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درپاسخ به این پرسش که اگر آمریکایی ها می گویند در مذاکرات دستیابی ایران را به سلاح هسته ای مسدود کرده ایم دیگر نگرانی شان چیست افزود: قاعدتا باید بعد ازبرجام و همکاری زیاد ایران در مذاکرات قطعاً باید فضای تعاملی به وجود آید و نباید آنها به این زودی ها وارد این مسائل می شدند و می گذاشتند دستکم چهار پنج سال می گذشت و به این زودی شتاب زدگی از خود نشان نمی دادند بنابراین پیداست که قصد آنها تعامل نیست بلکه پشت صحنه چیز دیگری است.

سرلشکر پاسدار رضایی در ادامه با بیان اینکه آنها می دانند ایران روی توان موشکی خود به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های بازدارنده حساب زیادی باز کرده است گفت: آنها می خواهند این توان را در توسعه و تولید موشک از ما بگیرند و ما را در منطقه عقب بیندازند تا دیگر دست برتر را نداشته باشیم و عقب بنشینیم و وضع رژیم صهیونیستی بهتر باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها می خواهند کم کم فضایی را مطرح و در نتیجه آن از پایگاه های موشکی ایران بازرسی کنند.

محسن رضایی افزود: می خواهند بگویند که ما به ساخت موشک های شما اطمینان نداریم و ممکن است بتوانید با آن سلاح اتمی حمل کنید و با این ادعاها قصد دارند موضوع را به بازرسی از پایگاه های ایران بکشانند که در نتیجه وارد آزمایش موشک ها و شیوه طراحی و ساخت شوند تا در اختیار اسرائیل قرار دهند.

وی تاکید کرد: اکنون انها نمی دانند که سلاح های موشکی ما چه اندازه قدرت تخریب و دقت دارد و اگر به این اطلاعات دست پیدا کنند در پی تولید آن خواهند رفت تا دیگر ما نتوانیم قدرت موثر دفاعی در برابر تهاجمات موشکی داشته باشیم.

سرلشکر محسن رضایی ادامه داد: آنها دریافته اند که موشک در نظام دفاعی ما جایگاهش چیست و به خوبی آْن را درک کرده اند و ما قدرت اول منطقه هستیم یعنی هم می توانیم از جنگ جلوگیری کنیم یا در صورت وقوع جنگ طرف مقابل را شکست دهیم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصریح اینکه در طول سال های گذشته آمریکا دو بار و رژیم صهیونیستی سه بار قصد حمله به ایران را داشتند، توسعه و توان موشکی کشور را عامل بسیار مهم در تصمیم دشمن به عقب نشینی از موضع خود دانست  و گفت:‌ بوش تصمیم به حمله به ایران را در کتاب خاطراتش آورده است حتی رئیس وقت سازمان سیا هم می گوید که ما همه آماده حمله بودیم اما ژنرال های آمریکایی به دولتشان گفتند که اگر حمله کنیم ایران می تواند مقابله به مثل کند بنابراین متوجه شدند که مانعی جلویشان است.

وی افزود: اخیرا نیز در کابینه رژیم صهیونیستی بین نتانیاهو و وزیر دفاع وقت این دولت بحثی در گرفت و در آنجا گفتند که 7- 8 سال پیش در کابینه تصمیم به حمله بود اما با یک رای اختلاف دیگر حمله ممکن نشد بنابراین مشخص است که چه چیزی باعث جلوگیری از وقوع جنگ ها ضد ایران شده است و آن سیستم بازدارندگی دفاعی کشور و بخش مهم آن موشک بود.


سرلشکر رضایی با بیان اینکه توقف توسعه موشکی ممکن نیست تاکید کرد: همه کشورها در حال گسترش اقتدار خود هستند و اگر ما در سطح فعلی متوقف شویم در 5 سال آینده فاصله رژیم صهیونیستی از ما زیاد می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیش از این دقت اصابت موشک ایران به هدف دو سه کیلومتر بود و اکنون به چند متر رسیده است و می خواهیم آن را به چند سانتی متر نیز برسانیم اما می خواهند ما را محدود کنند و قدرت بازدارندگی را از ما بگیرند.

وی با طرح این پرسش که چرا ما به دنبال موشک رفته ایم گفت: علت اصلی به تجربه ذی قیمتی برمی گردد که در دفاع مقدس به دست آوردیم زیرا در سال های ابتدایی جنگ رژیم بعث از موشک علیه ایران استفاده کرد و ما در زرادخانه های ارتش هم موشکی برای مقابله با آنها نداشتیم و سپاه نیز تازه تاسیس شده بود.

رضایی افزود: با اینکه ارتش ایران در زمان شاه برخی تجهیزات پیشرفته نظامی همچون هواپیمایی مدرن را در اختیار داشت اما امریکایی ها به گونه ای این تجهیزات را به ایران داده بودند که اگر  دچار جنگ شد برای استفاده از آن تجهیزات محتاج امریکایی ها باشد و دست گدایی دراز کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :