کد خبر: ۲۰۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 08 April 2016
تابناک گیلان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از برخورداری 99.98 درصدی شهروندان از آب شرب در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، کاظم لطفی عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های آب‌رسانی این شهرستان با اشاره به اینکه 70 درصد آب مورد نیاز گیلان از آب‌های سطحی تامین می‌شود اظهار کرد: 30 درصد از آب شرب استان از محل آب‌های زیرمینی تامین می‌شود و متفاوت با آمار کشوری است.

وی مجموع تولید آب شرب در گیلان را 4 هزار و 250 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: مشکلی در تامین آب شرب در استان نداریم و گیلان جزو استان‌های دچار تنش آبی محسوب نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه یک‌میلیون و 600 هزار نفر زیر پوشش این شرکت هستند، تصریح کرد: 99.98 درصد از مردم شهرهای گیلان را پوشش می‌دهیم و دوصدم درصد نیاز آبی در شهرهای جدید است.

لطفی، اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در سال 93 را 44 میلیارد تومان خواند و بیان کرد: 33 میلیارد تومان از اعتبارات مذکور تحقق پیدا کرده است ضمن اینکه 74 درصد از اعتبارات را از محل طرح تامین آب دریافت کردیم.

وی به اعتبارات 42 میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در سال 94 اشاره کرد و گفت: اعتبارات مذکور از محل طرح‌های ملی و ملی ـ استانی است و 34 درصد نسبت به سال 93 رشد دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در تمام شهرهای استان، خاطرنشان کرد: احداث فاز دوم تصفیه‌خانه آب سنگر بزرگ‌ترین طرح تامین آب در استان محسوب می‌شود و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

لطفی به اعتبارات 168 میلیارد تومانی طرح مذکور از محل فاینانس داخلی اشاره کرد و یادآور شد: سه سال آینده فاز دوم تصفیه‌خانه آب سنگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در افق طرح مذکور 2.5 میلیون نفر زیر پوشش آب شرب می‌روند، اظهار کرد: طرح تامین آب از تصفیه‌خانه سنگر برای 50 سال آینده در شهرهای شرق گیلان، رشت، انزلی، خمام و 14 شهر دیگر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به افتتاح سد شهر بیجار اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از سد مذکور کیفیت آب شرب گیلان بهبود پیدا کرده است اما به لحاظ انتقال اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است.

لطفی با اشاره به احداث پنج حلقه چاه در بستر رودخانه سنگر، بیان کرد: پایان سال گذشته یک‌هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب گیلان اضافه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار