امام‌جمعه کرج:
دنیا از ایران مقتدری که روی پای خود بایستد، به علوم روز مسلط باشد، به سلاح روز غیر از کشتار جمعی مسلح باشد، از نظر اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی اول باشد، می‌هراسد.
کد خبر: ۲۰۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 09 April 2016
امام جمعه کرج با بیان اینکه متولیان دولتی فرهنگ به خارج از ایران بیشتر توجه دارند، گفت: امروز عده‌ای از متولیان فرهنگی بیت‌المال را در راه ضد دین مصرف می‌کنند.
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه خداوند عزیز و غیرقابل نفوذ است، اظهار داشت: خداوند این عزت خود را به اولیاء و پیامبران و امامان منتقل کرده است.
وی با اشاره به موضوع ظهور حضرت حجت(ع) افزود: زمانی که بدعت‌ها زنده شده و ظلم و ستم سیطره پیدا می‌کند و از اسلام و قرآن تنها اسم آن‌ها باقی می‌ماند، در آن زمان امام دوازدهم قیام می‌کند و آرزوی جهان که عدالت است، توسط حضرت قائم(عج) گسترش می‌یابد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در این فضا که قرآن و عدالت احیا شدند، زمینه اجرای عدالت اجتماعی فراهم می‌شود، تصریح کرد: در این زمان جمعیت گمراه و ستمگر پراکنده و اهل ایمان و تقوا جمع می‌شوند و زمینه‌های ظلم و فساد برچیده شده و مومنان به آرزوهای خود می‌رسند.
وی بیان کرد: بحث مهدویت و عدالت با انواع مختلف عدالت عجین است و به این امر در نهج‌البلاغه به‌طور کامل اشاره شده است.
خطیب جمعه کرج گفت: یکی از مواردی که توسط قرآن تذکر داده شده، عدالت اقتصادی است و اهل ایمان و تقوا از این دستورات بهره بیشتری می برند، در مسائل اقتصادی اگر کسی بر اساس قرآن و اسلام قدم بردارد مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود و برعکس این موضوع نیز است.
امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت ماه رجب، خاطرنشان کرد: کسی که در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد، خدا را از خود خشنود کرده و خشم الهی را از خود دور می‌کند، به گفته پیامبر(ص)، رجب ماه استغفار امت است و رحمت خداوند بر امت بسیار می‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه استغفار در ماه رجب بیشتر شده و مقدمه‌ای برای درک ماه رمضان و شب‌های قدر است، افزود: ولادت امام باقر(ع) نیز در این روزها واقع شده است، در آن زمان انحرافات سیاسی بسیار خودنمایی می‌کرد و در حالی گستره جغرافیایی اسلام در آن زمان توسعه پیدا کرده بود اما مرجعیت فکری در اختیار امام معصوم و اهل بیت(ع) نبود و حاکمان به گونه‌ای سلطه پیدا کرده بودند که امام در آن نقشی نداشت.
وی با اشاره به اینکه امام در هر زمان وظایف خود را انجام می‌دهد، گفت: مبارزه با عقاید باطله، حفظ فقه و فرهنگ اصیل اسلامی، مقدمات ایجاد دانشگاه بزرگ اسلامی را فراهم کرد و در مقابل انحرافات موضع تند و شدید و سازش‌ناپذیری داشت که اگر در این دوران بود، قطعاً وی را افراطی و تندرو می خواندند.
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در آن زمان امام باقر(ع) انحراف عقیده منحرفین را تببین کرد، اظهار داشت: سوم رجب شهادت امام هادی(ع) است که انسان کاملی بود و ویژگی‌های منحصری داشت و همه فضیلت‌ها به وی می‌رسد، بررسی ابعاد وجودی این امام بزرگ انسان را در مقابل وی به کرنش وا می‌دارد.
وی افزود: 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در سال 1359 و روز ملی فناوری هسته‌ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به پاس تشکر از فعالیت‌های دانشمندان هسته‌ای کشور در 20 فروردین 1385 که خبر دستیابی ایران به غنی سازی اورانیوم و راه‌اندازی زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد، روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری کرد.
امام جمعه کرج تصریح کرد: دانشمندان مسلمان ایرانی توانستند با عملی کردن شعار "ما می‌توانیم"، بزرگترین دستاورد تاریخ ایران را به دست آورند و بومی شدن صنعت هسته‌ای کشور را در روز قطع رابطه سیاسی ایران و امریکا اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه این قطع رابطه از سوی آمریکا بود، افزود: این دستاورد بزرگی بود به این معنی که ملت ایران به برکت اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) زیر بار ذلت مستکبرین نمی‌رود، به همین سبب تکریم و بزرگداشت این روز تکریم صبر، جهاد و مقاومت و نمونه اعتماد به توانمندی‌های داخلی است که اگر امور کلان کشور در حوزه‌های مختلف جهادی مدیریت شود، آثار بزرگی از خود به جای می‌گذارد.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سالروز شهادت هنرمند متفکر سیدمرتضی آوینی در سال 72 که این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شد، گفت: هنرمند ارزشی هویت دارد و بدون وارد شدن به بازی‌های سیاسی، با زبان هنر، وظیفه دینی و اجتماعی خود را در راه اسلام انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: هنر هنرمند اگر در قالب اسلام ارائه شود، ارزشمند است و اگر از مظاهر غربی و فرهنگ‌های بیگانه فاصله نداشته باشد و سعی کند شبیه آن‌ها باشد، هرگز ارزشمند نیست.
به گزارش تسنیم نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: تلاش شهید آوینی و مرحوم سلحشور این بود که نگذارند هنر انقلابی و اسلامی از بین برود و به دام بیگانگان بیافتد و تلاش کردند سینمای ایران را سینمای دینی قرار دهند و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در قالب هنر ماندگار کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه عده‌ای از متولیان فرهنگی کشور در این زمان بیش از اندازه با این افکار فاصله دارند و بیت‌المال را در راه ضد دین مصرف می‌کنند، چنگ و دندان دشمن قسم خورده را نمی‌بینند که چگونه ارزان فکر و اندیشه همه اقشار به‌ویژه جوانان را نشانه رفته‌اند، با این حال بر سر مسائل بی‌ارزش که نقشی در تعالی فکر و فرهنگ ندارند، چانه می‌زنند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه متولیان دولتی فرهنگ متاسفانه اقبالشان روی کسانی که نظام، ارزش‌ها و انقلاب اسلامی را قبول ندارند بیشتر است و این ضعف این افرادی است که این مسئولیت را بر‌عهده گرفته‌اند، گفت: متاسفانه به خارج از ایران بیشتر توجه دارند تا به مسلمانان و انقلابی‌ها، تولیدات عموما دینی و ارزشی نیست و با ناب ترین مسائل ارزشی ما در تضاد است.
وی با بیان اینکه در حیطه کتاب، فیلم، سینما و موسیقی این امر وجود دارد، اظهار داشت: وضعیت فرهنگ در استان البرز نیز مشخص است، با وجودی که البرز قابلیت الگو‌شدن برای کشور را دارد اما تنگ نظری‌ها و منیت‌ها نمی‌گذارد کار صورت گیرد، باید این امر به افراد ارزشی کاربلد واگذار شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه متاسفانه هزینه‌های میلیونی گاهی خرج بنر تبریک و تبلیغات بی‌ارزش و جلساتی که با کیک و ساندیس به اسم جلسات فرهنگی است می‌شود، بیان کرد: قسمت زیادی از بودجه فرهنگی صرف این امور می شود، در حالی که این گونه کار پیش نمی‌رود.
وی تاسیس بنیاد مسکن به دستور حضرت امام(ره) و شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی را نیز از دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد.
خطیب جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبری در جمع تعدادی از مسئولان که روز چهارشنبه برگزار شد، تصریح کرد: مهمترین بحث آن اقتصاد مقاومتی بود که مجددا بر گزارش عملکرد در این حوزه و حمایت جدی از تولیدات داخلی در بخش صنعت و کشاورزی تاکید کردند.
وی با تاکید بر اینکه همه این امور در مجموعه کشور مدنظر است و استان ما با توجه به ظرفیت های کشاورزی و صنعتی بیشتر باید به این موضوع توجه کند، یادآور شد: جلوگیری از اقدامات دستگاهی که برخلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری بود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید توجه کنند این مطالبات رهبری "فرمان" است، گفت: زمانی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، تخلف از آن جایز نیست، دستور است و باید اجرا شود، هرکس کوتاهی و تعلل کند، گذشته از اینکه متخلف است، نزد خداوند نیز عذری ندارد، چراکه در فرمان "ولی" تعلل کرده است.
امام جمعه کرج ضمن تاکید بر اینکه غیر از عمل به این روش راه دیگری مقبول نیست، بیان کرد: اقدام و عمل امر ارشادی نیست بلکه همه باید به آن عمل کرده و حرف زدن را کنار بگذارند و شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: مباحثی در برخی جلسات رسمی با بیانی مغالطه‌آمیز مطرح می‌شود که مخاطب را دچار سردرگمی می‌کند و در مسائل پیش‌رو راه را از بیراهه تشخیص نمی‌دهد که باید این راه تبیین شود.
وی با تاکید بر اینکه به سخنانی که از افراد مختلف گفته می‌شود، باید با دقت توجه شود چراکه گاهی تکرار یک حرف غلط در ذهن مخاطب به گونه‌ای القا می‌شود که فکر کند آن کار صحیح است، گفت: در سخنرانی رسمی از افراط و افراط گرایی و تندروی سخن گفته می‌شود که باید به این امر به درستی توجه شود.
آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: روز گذشته بیان شد که "افراطی به ما می‌گوید به هیچ کس حتی همسایگان و دوستان اعتماد نکنید"، سوال اینجاست در کشور چه کسی این حرف را می زند؟ چرا سر بی‌صاحب می تراشید؟ چرا جوی ایجاد می‌کنید که وجود ندارد؟ اگر بنا به همدلی و همزبانی و تدبیر است، باید مراقب برخی سخنان که سبب انشقاق می‌شود، باشیم.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه برخی می‌گویند عده‌ای معدود نمی‌خواهند کار انجام شود، خاطرنشان کرد: می‌گویند کاری کرده‌ایم که ایران‌هراسی برداشته شد، این مسیری که در دنیای استکباری است که مردم و مسئولان دولت‌ها را از دنیای اسلام بترسانند وجود دارد و امروز برای اینکه دنیای استکبار به اهداف خود برسد و مشکلات خود را پوشیده نگاه دارد، در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و شیعه و ایران هراسی ایجاد می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه این اقدامات برای محفوظ نگاه داشتن رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود، افزود: آیا ایران‌هراسی بد است؟ از کدام ایران می‌هراسند؟ چرا بیراهه را راه نشان می‌دهید؟ هرگز اسلام تعامل با استکبار را اعتدال نمی‌نامد.
وی تصریح کرد: دنیا از ایران مقتدری که روی پای خود بایستد، به علوم روز مسلط باشد، به سلاح روز غیر از کشتار جمعی مسلح باشد، از نظر اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی اول باشد، می‌هراسد.
امام جمعه کرج بیان کرد: آن‌ها از ایران می‌هراسند چراکه موشک ساخته تا از خود دفاع کند، آیا ما به سبب اینکه بخواهیم ایران‌هراسی را از آنان بگیریم صنایع دفاعی خود را تعطیل کنیم؟ دشمنان می‌گویند ایران در زمینه‌های نانو و سلول‌های بنیادی به موفقیت‌هایی دست یافته  و این برای ما بد و ترسناک است، آیا ما برای گرفتن ترس از آن ها باید علوم را تعطیل کنیم؟ این چه مسیری است که می‌روید؟
وی با تاکید بر اینکه این حرف‌ها نسنجیده بیان می‌شود و در این راستا باید به بیانات رهبر انقلاب توجه شود، گفت: ایشان فرمودند، یک مدتی دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی دشمنان ملت ایران تکیه خود را گذاشتند بر ایجاد ایران هراسی، بعضی‌ها اسلام هراسی، بعضی‌ها ایران هراسی، این نکته‌ای است که اصل آن وجود دارد.
آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "امروز اقتدار ایران اسلامی را حتی دشمنان هم نمی‌توانند انکار کنند و آن‌ها هم اقرار می‌کنند، البته دشمن با نیت پیشبرد پروژه ایران‌هراسی با این نیت و موضع خصمانه قدرت شما و این ملت و نظام را فریاد می‌کشد، بخشی از این کار او درست و بخشی دیگر غلط و دروغ است، آن بخش که نشان دهنده و گویای قدرت نظام اسلامی است، درست است اما قسمت دروغ قسمتی است که آن‌ها برای پروژه ایران هراسی آن را مطرح می‌کنند، این اقتدار عظیم جمهوری اسلامی برای هیچکس تهدید نیست، برای همسایگان تهدید نیست، این یک فرصت است."
وی با اشاره به ادامه بیانات مقام معظم رهبری افزود: "بله برای زورگویان عالم تهدید است، برای سیطره جویان عالم و مداخله‌گران در کار ملت‌ها تهدید است، برای کسانی که یک روز از منابع عظیم طبیعی و انسانی ملت بیشترین سوء استفاده را کردند و لگد به حیثیت و شخصیت این ملت زدند و هنوز در آرزوی بازگشت آن روزهای بازنگشتنی هستند، تهدید است، اما برای ملت‌ها تهدید نیست. رزمایش‌های ما تهدید نیست، موشک‌های ما تهدید نیست، هواپیما می‌سازیم، ناو می‌سازیم، جوانان برومندی مثل شما را به میدان می‌آوریم و هیچ یک از این‌ها تهدید نیست."
امام جمعه کرج تصریح کرد: اگر ما بگوییم تعامل کردیم و ایران هراسی برداشته شد و می‌خواهیم در برنامه‌های آینده از جمله برجام و سایر برنامه‌ها به‌گونه‌ای عمل کنیم که از ما نهراسند، فایده‌ای ندارد، چراکه شیری که دندان‌هایش کشیده شود دیگر شیر نیست.
وی گفت: آنچه مسلم است این مهم است که ملت ایران راز موفقیت خود را فهمیده و می‌داند که تنها راه سربلندی و عزتمندی آن ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: ایران موفقیت خود را در بخش هسته‌ای، در دوران تحریم و بسته بودن درها و زمانی که امکانات به ایران برای پیشرفت مسائل هسته‌ای نمی‌دادند و دانشمندان هسته‌ای نیز یکی پس از دیگری ترور می‌شدند، به همه موفقیت‌ها دست یافت.
آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: مهندسی معکوس صنعت پهباد و شبیه‌سازی آن به گونه‌ای بود که نمی‌توان ایرانی را از امریکایی تشخیص داد، با چنین ظرفیتی آیا نمی تواند ماشین یا مشابه آن را بسازد؟ نباید ایران را از تحریم و امثال آن ترساند. اینکه از داشته‌ها و علم خود دست برداریم تا از ما ترس نداشته باشند، حرف باطلی است.

وی افزود: ایرانی که اسلام ضعیف شده داشته باشد و ایمان مردمان آن تحلیل رفته باشد و از مواضع انقلابی و اسلامی دست برداشته باشد، ترسی ندارد، اگر هراسی که دشمن به سبب اسلام و انقلاب از ایران دارد را می‌خواهید بردارید و به آن افتخار می‌کنید بدانید که ملت ایران ولو به اسم "برجام" و "فرصت به دست آمده" و امثال آن زیر بار ذلت نمی‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار