رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، گفت: به دنبال بازسازی بارگاه‌های ائمه اطهار (ع) در کشور عراق، بازسازی گنبد تخریب شده امام حسن عسکری (ع) در سامرا در دستور کار است.
کد خبر: ۲۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶ 11 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، اسفندیار هوشیار در مراسم معارفه اکبر ورودی به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نمین اظهار کرد: در کنار اقدامات تعمیر و تجهیز بارگاه‌های ائمه اطهار(ع) بازسازی گنبد تخریب شده امام حسن عسکری(ع) در سامرا جزو اولویت‌ها است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، گفت: به دنبال بازسازی بارگاه‌های ائمه اطهار (ع) در کشور عراق بازسازی گنبد تخریب شده امام حسن عسکری (ع) در سامرا در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در اطراف حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ترفیع گنبد و گلدسته‌های حرم این امام همام به ارتفاع 7 متر و احداث صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) در بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) به مساحت 220 هزار متر مربع انجام می‌شود که فاز اول زیارتی صحن به مساحت 85 هزار ریال در ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افتتاح شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل ادامه داد: بقیه کارها در برنامه کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده و در حال اجرا است که تا آخر شهریور ماه فاز زیارتی اتمام خواهد یافت.

فرهاد عبدالعلی‌پور فرماندار شهرستان نمین با اشاره به مقام و منزلت ائمه معصومین(ع)، عظمت‌بخشی به گنبد و بارگاه ایشان را وظیفه آحاد مسلمانان علی‌الخصوص شیعیان دانست وگفت: آگاه‌سازی مردم برای هرگونه مساعد ممکن به ستاد بازسازی عتبات عالیات برای هزینه‌کرد در بازسازی گنبد و بارگاه ملکوتی ائمه اطهار(ع) از اولویت‌ها و وظایف مسئولان شهرستان است.

در پایان این جلسه اکبر ورودی به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نمین معرفی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار