جعفرزاده در واکنش به اولین میتینگ جدی احمدی نژاد در آمل ؛
به گزارش تابناک گیلان، دادگاه محمود احمدي‌نژاد قرار بود در تاريخ 5 آذر 92 تشکيل شود. شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران در روزهاي پاياني خرداد 92 با ارسال احضاريه‌اي براي محمود احمدي‌نژاد، وي را براي پاسخگويي به اتهامات مطرح شده در 05/09/92 به دادگاه فراخوانده بود.
کد خبر: ۲۱۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 13 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: در ادامه اما و اگرهاي بازگشت احمدي‌نژاد به رقابت انتخاباتي سال 96 اين بار موضوع کهنه پرونده رئيس‌جمهور سابق در قوه قضاييه مطرح شده است.

به گزارش تابناک گیلان،
دادگاه محمود احمدي‌نژاد قرار بود در تاريخ 5 آذر 92 تشکيل شود. شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران در روزهاي پاياني خرداد 92 با ارسال احضاريه‌اي براي محمود احمدي‌نژاد، وي را براي پاسخگويي به اتهامات مطرح شده در 05/09/92 به دادگاه فراخوانده بود.

دادگاهي که قرار بود براي رسيدگي به شکايت علي لاريجاني و همچنين رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي‌ و نيز يعقوب خليل‌نژاد از رئيس‌جمهور تشکيل شود.

اولين جلسه رسيدگي به اتهامات احمدي‌نژاد در پنجم آذر ماه در شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران تشکيل شد، اما او به دلايل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد. اين در حالي بود که سيامک مديرخراساني قاضي پرونده بيان کرده بود به دليل اينکه پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامي‌است.

پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در نشست خبري درباره اينکه آيا عدم حضور احمدي‌نژاد در دادگاه باعث مي‌شود که وي بازداشت شود؟ گفت: در حال حاضر در مورد پرونده آقاي احمدي‌نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکيل وي به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضي نمي‌داند عذرش موجه است يا خير؛ بنابراين وي دوباره در تاريخ 16 دي ماه به دادگاه احضار شده است.

اما 16 دي ماه هم آمد و دادگاه تشکيل نشد تا محمود احمدي‌نژاد در آن حاضر شود! رئيس شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران در اظهار‌نظري جالب گفت معلوم نيست دادگاه احمدي‌نژاد کي برگزار شود.

جالب‌تر آن است که پايگاه اطلاع‌رساني دولت بهار و برخي خبرگزاري‌هاي نزديک به احمدي‌نژاد احضار وي به دادگاه را خلاف قانون مي‌دانستند و با استناد به اصل 140 ادعا مي‌کردند تشريفات لازم براي رسيدگي پرونده وي رعايت نشده است.

انتظار مي‌رود قوه قضاييه در رسيدگي به پرونده شکايت از احمدي‌نژاد جدي تر عمل کند چرا که تعلل در اين پرونده اين فرد را پرروتر و گستاخ‌تر مي‌کند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود از ادبيات زشت احمدي‌نژاد در آمل انتقاد کرد و ادبيات زشت احمدي‌نژاد در سخنراني آمل را باعث شرمندگي ملتي دانست که به او راي داده‌اند و در ادامه اضافه کرد: به نظرم احمدي‌نژاد تعمدا اين ادبيات را به کار مي‌برد در واقع او احساس مي‌کند جامعه يک ادبيات لجام گسيخته مي‌خواهد و از آنجايي که اين شخص، ذاتاً علاقمند به مطرح شدن و در تيتر اخبار قرار گرفتن دارد با چنين ادبياتي صحبت مي‌کند.

نماينده مردم رشت در پايان سخنان خود به قوه قضاييه هشدارداد و گفت: اگر پرونده احمدي‌نژاد در قوه قضاييه بررسي نشود آن را در مجلس دهم بررسي مي‌کنيم.

انتظار مي‌رود منتخبين مردم در مجلس دهم نسبت به جرايم رئيس دولت پيشين بي‌تفاوت نباشند و با رسيدگي به شکايات، دست کم گوشه‌اي از جرايم احمدي‌نژاد را برملا کنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
احمدی نژاد کجایی بیا که مردم منتظر آمدنت هستند تا جعفرزاده بداند که مرد عمل بمیدان خواهد آمد تا کاسه کوزه شما ها را جمع کند من فکر نکنم جعفر زاده نماینده باشد آخه چقدر بدگویی میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار