مشمولان غایب و غیر غایب متولدین سال 1355 تا 1377 به اعزام به خدمت فراخوان شدند.
کد خبر: ۲۱۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 13 April 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ محمدباقر دهقان معاون وظیفه عمومی استان فارس در خصوص مهلت اعزام به خدمت و فراخوان مشمولان غایب و غیر غایب متولدین سال 1355 تا 1377، گفت:  افرادی كه قبل از سال مشمولیت ترك تحصیل كرده و یا فارغ التحصل شده اند، پس از رسیدن به سن 18 سال تمام باید ظرف مدت شش ماه خود را به دفاتر پلیس + 10 جهت تعیین تكلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی معرفی كنند.
وی ادامه داد: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول كه با داشتن معافیت تحصیلی و برابر سقف سنوات تعیین شده مشغول تحصیل هستند در صورت ترك تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل باید حداكثر از تاریخ اخراج، انصراف و یا فارغ التحصیلی طی مدت یك سال خود را معرفی كنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس اظهار كرد: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی كه قبل از اتمام تعهد به هر دلیل از خدمت رهایی می یابند برای انجام بقیه خدمت دوره ضرورت دارد حداكثر ظرف شش ماه خود را معرفی كنند.
سرهنگ دهقان افزود: مشمولانی كه معافیت موقت پزشكی و یا كفالت دریافت کرده اند پس از انقضای مدت اعتبار آن باید ظرف یك ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی كنند.
وی در خصوص تبعات غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی متذكر شد: در صورتی كه مشمولان در مهلت های تعیین شده نسبت به معرفی خود اقدام نكنند مشمول غایب شناخته شده و ضمن محرومیت از تسهیلات مربوط به معافیت های ذكر شده در قانون برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چناچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شود.
همچنین مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان از یك سال تجاوز كند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراری محسوب می شوند و به مراجع قضایی برای رسیدگی به جرم فرار معرفی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار