مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: کارخانه بازیافت زباله و تبدیل آن به کمپوست با ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن زباله در همدان افتتاح می‎شود.
کد خبر: ۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 11 April 2015
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: کارخانه بازیافت زباله و تبدیل آن به کمپوست با ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن زباله در همدان افتتاح میشود.

به گزارش تسنیم؛بابک مهدی آزاد با اشاره به پروژه در حال ساخت سایت دفن و بازیافت زباله این شهر اظهار داشت: به منظور بازیافت پسماندهای شهری و تولید کمپوست زمینی به مساحت ۲۳۰ هکتار در محدودهای خارج از شهر همدان به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان خریداری شده است تا پروژه کارخانه بازیافت زباله در آن اجرایی شود.

وی افزود: در سایت قدیمی دفن زباله شهر همدان از سال ۶۱ تا کنون تخلیه، انباشت و دفن زباله به صورت سنتی انجام میشده است که به منظور حفظ محیط زیست ۶ هکتار از سایت دفن زباله پاکسازی شده تا مرکز پردازش و تفکیک پسماندهای شهرداری همدان در آن احداث شود.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری همدان تصریح کرد: سامانه مرکز پردازش و تفکیک زباله به صورت خودکار است و این سامانه قابلیت تفکیک مواد قابل بازیافت از سایر زباله‌ها را دارد و بخشی از زباله‌های جداسازی شده برای سوخت در شرکت‌های تولید سیمان استفاده می‌شود.

وی گفت: سایت بازیافت زباله همدان ظرفیت تفکیک روزانه ۲۵۰ تن را دارد که ۶۰ درصد زبالهها و پسماندهای شهری برای تولید کمپوست استفاده می‏شود و ۵ درصد اقلام بازیافتی است و مابقی به عنوان ضایعات دفن میشود.

آزاد بیان کرد: در شهر همدان روزانه به طور میانگین بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ تن زباله خانگی و بیش از ۵ تن زباله بیمارستانی تولید میشود بر این اساس یکپارچهسازی مدیریت پسماند شهری از مهمترین برنامه‏‌های این سازمان است.

وی افزود: در این سایت علاوه بر پسماندهای شهرهای بهار، مریانج، جورقان، رزن، روستاهای اطراف، پادگانها، دانشگاه‌ها، زندان همدان و شهرکهای صنعتی به محل جمع آوری زباله منتقل می‏شوند تا عملیات دفن روی آن‌ها انجام شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ابراز کرد: به طور میانگین روزانه ۵۰۰ تن زباله در سایت دفن زباله شهر همدان جمع‌آوری می‌شود که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن آن مربوط به شهر همدان است و بقیه از سایر روستاها و شهرهای شهرستان به این مرکز منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: نظارت و کنترل تمام عملیات‌‏های مربوط به جمع‌آوری، حمل، تخلیه، دفع، دفن، تبدیل و بازیافت زباله‌های بهداشتی، تفالهها، فضولات و پسماندهای ساختمانی و مواد رسوبی شبکه‌های دفع آب‌های سطحی شهر از مهمترین اولویتها و برنامههای این سازمان است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار