مشاور استاندار مازندران
دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران گفت: در سال گذشته، 38 میلیارد تومان کالای قاچاق در مازندران کشف شده است.
کد خبر: ۲۱۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 17 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی پیر فلك در کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران كهبه میزبانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس تشکیل شداظهار كرد: تمامی دستگاه های اجرایی با استفاده از تمام ظرفیت کشور و استمداد از هر سه قوه، باید اقدامات جدی و قاطع را در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

وی افزود: یکی از حوزه هایی که می تواند کمک شایانی در تحقق شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری داشته باشد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان است.

مشاور استاندار و دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران با اشاره به اینکه این حوزه در راهبرد خود سه هدف مهم را در دستور کار قرار داده است تصریح كرد: ترویج گفتمان خرید کالای داخلی با هدف حمایت از تولید داخلی، قبح مصرف کالای قاچاق در جامعه و توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذاری بعنوان راهبردهای این کمیسیون است که کمک های بسیار ارزنده ای به تحقق شعار سال خواهد كرد.

پیر فلك خاطرنشان كرد: این کمیسیون در شهرستان های استان با استفاده از مدیریت فرمانداران و همکاری دستگاه های عضو شامل 24 نفر اقدامات عملی و اجرایی را برای دسترسی به این شعار چه در حوزه امنیتی و انتظامی شامل اقدامات مقابله ای و مبارزه ای، چه در حوزه قضایی و اعمال مجازات و جرائم علیه قاچاقچیان و چه در حوزه فرهنگی و تبلیغی با هدف آگاهی از تبعات استفاده از کالاهای خارجی و قاچاق و حمایت از کالای داخلی، در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: اگر این هم افزایی بین دستگاه های عضو، بیشتر شود، قطعا توفیقات بیشتری هم کسب خواهد شد، چراکه با توجه به گستردگی شبکه قاچاق کالاو ارز کشور، هر سازمان به تنهایی قادر به مبارزه نخواهد بود و این از توان یک دستگاه به تنهایی، خارج است.

دبیر کمیسیون نظارت، پیگیری و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: چنانچه همه توان دستگاه ها در کنار یکدیگر قرار گیرد، در سال جاری توفیقات بهتری نسبت به گذشته در بحث مبارزه با قاچاق کسب خواهد شد.

پیر فلک از رشد 25 درصدی توفیقات به دست آمده در ابعاد مختلف مبارزه با قاچاق در سال 94 به نسبت سال 93 خبرداد و افزود: همچنین ارزش ریالی پرونده ها در سال 93 به میزان30 میلیارد تومان بود که در مدت مشابه در سال 94 به 38 میلیارد تومان رسید.

این كمیسیون با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، با حضور مشاور استاندار، مدیر کل تعزیرات حکومتی، مدیر عامل پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس، فرماندار شهرستان چالوس ودبیران کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان های 22 گانه استان مازندران تشکیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار