فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در هرمزگان به قدری فراوانند که تمرکز بر هر کدام از این فرصت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تسریع در توسعه سواحل جنوب و تامین‌کننده منابع مالی برای رشد و پیشرفت زیرساخت‌های کشورمان و افزایش رفاه عمومی باشد.
کد خبر: ۲۱۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 18 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان که امروز به همت استانداری هرمزگان و در قالب بخش‌های عمومی و تخصصی و با سخنرانی و گزارش‌دهی مدیران اقتصادی استان برگزار شد، فرصتی برای بیان و عرضه ظرفیت‌ها و بازتکرار داشته‌های هرمزگان در حوزه مسائل اقتصادی بود تا ضمن آشنایی ده‌ها سرمایه‌گذار داخلی و خارجی با این ظرفیت‌ها، امکان توجیه حاضران در این همایش برای هدایت سرمایه‌ها به این استان نیز فراهم شود.
 
در این همایش علاوه بر استاندار هرمزگان و معاونین وی، رئیس اتاق بازرگانی استان مسندم عمان و هیاتی از سرمایه‌گذاران عمانی، تجار و بازرگانان ایرانی ساکن در کشور امارات متحده عربی، کویت، عراق، عمان و ... نیز حضور داشتند و در بخش‌های جنبی این همایش نیز معاونین وزرای تعاون، کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و مقامات اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ایران نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.
 
هرمزگان بهترین نقطه برای تقویت کشت خارج از فصل است
 
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در این همایش با بیان این‌که استان هرمزگان در زمینه‌های کشاورزی و دام‌پروری بخصوص در فصول سرد سال، توانایی و قابلیت‌های کم نظیر و ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و حتی بازارهای کشورهای شمالی ایران خواستار واردات محصولات کشاورزی از ایران هستند و این ظرفیت در استان هرمزگان به طور بالقوه وجود دارد.
 
حسن رکنی که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان سخن می‌گفت، کشاورزی و دامپروری بخصوص تولید مرغ را در ماههای آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین و اردیبهشت هر سال با توجه به عدم نیاز به گرما برای نگهداری از طیور بسیار اقتصادی و با ارزش است و استان هرمزگان می‌تواند در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه دام و طیور نیز میزبان سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باشد.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین تکیه‌گاه‌های اقتصادی کشور در مبحث اقتصاد مقاومتی تقویت میزان تولید کشاورزی در داخل کشور و رفع وابستگی در واردات این قبیل کالاهاست و به رغم وجود خشکسالی‌های پی در پی که در برخی از استان‌های کشور به بیش از 15 سال رسیده است، اما شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده‌ایم و امیدواریم در سال جاری در زمینه برداشت گندم و تامین نیاز داخلی شاهد اتفاقات مبارک و بزرگی باشیم.
 
رکنی، استان هرمزگان را یکی از باراندازهای صادراتی کشور و مهم‌ترین آن در کشور برشمرد و گفت: هرمزگان در زمینه آماده‌سازی و دپوی محصولات کشاورزی برای صادرات نیز ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد.
 
معاون وزیر جهادکشاورزی به تولید چشم‌گیر محصولات آبزی و شیلاتی در استان هرمزگان نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: توسعه مزارع تولید و پرورش میگو و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید ماهی در قفس در دریا از جمله بهترین نقاط سرمایه‌گذاری در این استان است که با وجود جزایر و عمق کافی آب در نقاط مختلف ساحلی آن، بسیار سودده و خوش‌آتیه به شمار می‌رود.
 
حضور بخش خصوصی کارآیی اقتصاد را بالا می‌برد
 
معاون امور تعاون وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها و مدیریت آن‌ها در کشور مورد حمایت جدی دولت یازدهم است و بدون شک این مشارکت موجب افزایش کارآیی اقتصادی کشور خواهد شد.
 
سید حمید کلانتری امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان با بیان این‌که دولت یازدهم به طور جدی از حضور بخش خصوصی در زمینه اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها استقبال می‌کند، بیان کرد: اقتصاد دولتی بازده مناسبی نداشته و کارآیی کافی برای اداره جامعه را ندارد و هر چه حضور بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور بیشتر باشد، کارآیی اقتصادی در جامعه افزوده می‌شود.
 
وی افزود: مشارکت مردمی در استان‌های ساحلی برای اجرای پروژه‌های مختلف مرتبط با دریا و حمایت مناسب در زمینه‌های صادراتی و اعمال تعرفه‌های گمرکی برای تشویق حضور بخش خصوصی در زمینه توسعه صنایع دریایی، شیلاتی و بندری از جمله راهکارهای کلان اقتصادی برای افزایش نرخ سوددهی این پروژه‌ها و در عین حال افزایش اشتغال در این نقاط است.
 
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: برخی حوزه‌های اقتصادی نظیر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و ارائه محصولات ساخته شده در استان هرمزگان برای عرضه در بازارهای منطقه نیز می‌تواند از ناحیه دستگاه‌های مسئول پیگیری شود تا مردم انگیزه سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را پیدا کنند.
 
کلانتری اظهار داشت: هرمزگان امروز با هرمزگان یک یا دو دهه قبل قابل مقایسه نیست و این روند پیشرفت و توسعه را باید سرعت بیشتری دهیم و دولت به تنهایی در این عرصه کاری از پیش نخواهد برد و مشارکت بخش خصوصی اهمیت فراوانی دارد.
 
سرمایه‌گذاری در هرمزگان را تضمین می‌کنیم
 
استاندار هرمزگان با بیان این‌که دولت ریسک سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان را تقبل کرده است، گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون هیچ‌گونه نگرانی در زمینه اصل سرمایه خود در این استان و جزایر آن سرمایه‌گذاری کنند و مطمئن باشند که وعده ریاست محترم جمهور در این باره جدی و عملیاتی است و دولت مصمم به توسعه زیرساخت‌های هرمزگان در همه زمینه‌ها است.
 
جاسم جادری امروز در بخشی از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان اظهار داشت: توسعه سواحل هرمزگان و بخصوص سواحل مکران از جمله راهبردهای ویژه دولت یازدهم به‌شمار می‌رود و در برنامه ششم توسعه کشور نیز به این مسئله توجه جدی صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان به دلیل موقعیت مرزی و ساحلی خود جنبه رقابتی پیدا کرده و سرمایه‌گذاری در این استان در ابعاد ملی بخصوص در زمینه توسعه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی ضرورتی انکارناپذیر است.
 
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی پس از برجام حضور چشم‌گیری در کشور یافته‌اند و برنامه‌ریزی برای جذب و بهره‌مندی از این سرمایه‌گذاران بر عهده تک تک مسئولان در بخش‌های مختلف است.
 
جادری با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان، بخش‌های شیلاتی، گردشگری، صنایع، مناطق آزاد، انرژی و ... را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در هر کدام از این بخش‌ها، فرصت‌های مطلوب سرمایه‌گذاری با مشارکت مدیران مربوطه و کارشناسان مورد پایش قرار گرفته و در قالب بسته‌ای در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار می‌گیرد و مدیران ملزم‌اند که به طور جهادی با سرمایه‌گذاران همکاری کنند.
 
وی با اشاره به کسب رتبه اول هرمزگان در زمینه ارائه برنامه‌های عملی در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 93 و عزم دولت برای حمایت از تداوم این وضعیت، گفت: در سال 94 نیز میزان 7 هزار و 352 میلیارد تومان تسهیلات از همین محل در استان هرمزگان دریافت شده است که در کشور در میان 5 استان اول به شمار می‌رود.
 
مراودات تجاری با ایران روز به روز در حال افزایش است
 
رئیس اتاق بازرگانی استان مسندم عمان گفت: مراودات تجاری با ایران از سوی کشور عمان به طور مداوم در حال افزایش است و سرمایه‌گذاران عمانی برای حضور در بازار ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری از سوی بازاریان و تجار عمانی، استان هرمزگان به شمار می‌رود که در مجاورت با کشور عمان قرار دارد.
 
محمد الرئیسی در سخنرانی خود در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان به سفر تجار و بازرگانان ایرانی به استان مسندم عمان و ریشه‌های پیوند تاریخی کشور عمان با ایران و ارتباط خوب و حسنه سران دو کشور با یکدیگر در زمینه مسائل مختلف، خاطر نشان کرد: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی میان ایران و عمان و بخصوص دو استان هرمزگان و مسندم وجود دارد و باید به این همکاری‌ها سطح و تراز بهتر و بیشتری بدهیم.
 
وی افزود: زمینه‌های قانونی برای همکاری‌های بیشتر میان ایران و عمان نیز فراهم شده و بدون شک حجم تبادلات تجاری میان دو کشور در سال جاری افزایش هر چه بیشتری خواهد یافت.
 
رئیس اتاق بازرگانی استان مسندم عمان ادامه داد: همایش‌هایی این چینی سبب آشنایی دو طرف با ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر شده و در جذب و هدایت سرمایه‌ها نیز بسیار موثر است.
 
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان فردا سه شنبه نیز با سخنرانی و بازدیدهای میدانی سرمایه‌گذاران و مدیران استان از پروژه‌ها و مناطق قابل سرمایه‌گذاری بخصوص کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، بندر شهید رجایی، محوطه‌های نفتی و سواحل استان و حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو و برخی از جزایر استان ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار