دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از آمادگی این استان برای برگزاری باشكوه مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران خبر داد.
کد خبر: ۲۱۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 20 April 2016

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از آمادگی این استان برای برگزاری باشكوه مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه ایلام و دهلران خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛عبادالله باقری اظهار كرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این مرحله از انتخابات در حوزه های انتخابیه اصلی ایلام و دهلران و حوزه های فرعی تابعه اتخاذ شده و هیچ مشكلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی افزود: فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت در این دو حوزه انتخابیه تدابیر لازم را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات كه قرار است روز جمعه 10 اردیبهشت برگزار شود، اتخاذ كرده اند.
باقری در خصوص واجدین شرایط شركت در این مرحله از انتخابات یادآور شد: با توجه به بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی واجدین شرایط باید حداقل 18 سال تمام را تا روز اخذ رای داشته باشند كه بر این اساس متولدین 10 اردیبهشت 77 و قبل از آن می توانند در این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كنند.
وی تاكید كرد: كسانی كه در مرحله نخست انتخابات در یكی از حوزه های انتخابیه ایلام یا دهلران رای داده باشند در مرحله دوم تنها مجاز هستند در همان حوزه، آرای خود را به صندوق ها بریزند ضمن اینكه افرادی كه در مرحله نخست بر هر دلیلی امكان شركت در انتخابات را پیدا نكردند نیز می توانند در این مرحله در انتخابات شركت كنند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: تبلیغات مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه 2 اردیبهشت آغاز و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 9 اردیبهشت نیز ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، در مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ملكشاهی، چرداول، سیروان و ایوان هیچكدام از داوطلبان حائز اكثریت آرا نشدند و در نهایت سلام امینی، سارا فلاحی، جلال میرزایی و لطیف صادقی با كسب بیشترین آرا به مرحله دوم راه یافتند كه در این مرحله، 2 نامزدی كه بیشترین رای را كسب كنند به عنوان نماینده مردم در مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره نیز شادمهر كاظم زاده و علی محمد احمدی برای تعیین تنها نماینده این حوزه انتخابیه در مرحله دوم با یكدیگر رقابت می كنند كه از میان این دو، آن كه حائز بیشترین رای شود به مجلس راه می یابد.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت كه از این میزان حدود 435 هزار نفر واجد شرایط رای هستند، سه كرسی نمایندگی (2 كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) در مجلس شورای اسلامی دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار