معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اردبيل از تشكيل كارگروه اصلاح يا برچيده شدن سرعت گيرهاي غير استاندارد در سطح شهر با همكاري شوراي ترافيك خبر داد.
کد خبر: ۲۱۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 20 April 2016

قدرت سيفي روز چهارشنبه گفت: اين طرح با هدف بررسي و مطالعه نصب سرعت گير‌ها و ايمن سازي محورهاي سطح شهر اجرا مي شود.
وي افزود: اين كارگروه بر اساس دستورالعمل شوراي ترافيك استان تمام سرعت گيرهاي سطح شهر را از لحاظ مناسب سازي بررسي مي كند و با تاييد اين كارگروه اقدام لازم در اصلاح و يا حذف اين سرعت گيرها صورت مي گيرد.
او حذف برخي سرعت گيرهاي غير ضروري در سطح شهر را از جمله اقدامات اين كارگروه از زمان تشكيل آن برشمرد و گفت: اين سرعت گيرها در كمربندي دوم با تصميم اين كارگروه حذف شد.
او خط كشي خيابان ها و ورودي هاي اصلي شهر و ترميم و بازسازي علايم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در سطح شهر اردبيل را از برنامه كاري شش ماهه اول سال اين معاونت ذكر كرد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي شهرداري اردبيل ، سيفي اقدامات فرهنگي در حوزه ترافيك شهري را مهم دانست و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اردبيل در نظر دارد نسبت به تهيه بنر ، بروشور ، كتابچه هاي راهنما و همچنين توليد برنامه هاي تلويزيوني براي بهبود وضعيت ترافيكي شهر اقدامات لازم را انجام دهد.
وي همچنين ازراه اندازي مركز كنترل ترافيك شهر اردبيل خبر داد و گفت: اين مركز تا پايان سال 95 با تجهيز ساختمان در نظر گرفته شده به بهره برداري مي رسد.
شهر اردبيل بيش از 500 هزار نفر جمعيت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
در سفری که به چندین کشور اطراف ایران داشته ام بغیر از کردستان عراق که در محل ایست بازرسیها دارای سرعت گیر میباشد در هیچ کشوری سرعت گیر ندیده ام. در کشور ترکیه حتی جهت تسهیل در رانندگی تابلو سرعت گیر زده اند ولی وقتی نزدیک میشوی میبینی جاییکه آسفالت ترمیم شده و قدری برآمدگی درحدود 1 سانتیمتری دارد این تابلو نصب شده است.
در اردبیل برای هر جاده، خیابان و کوچه ای که آسفالت ریزی میشود اول چند سرعت گیر میزنند بعد اجازه عبور میدهند که بی سابقه است. مصداق سنگ مفت و گنجشک مفت.
بعضی سرعت گیرها بنظر میرسد 1 کایون حتی آسفالت مصرف شده است.ولی مفهوم آن چیست نیمدانم. فقط به درد داغون کردن ماشین میخورد و اعصاب داغون راننده که گاه سر راننده و سرنشینان به سقف میخورد و چه زبانهایی که لای دندان بریده میشود.
باید یک کمپینی تشکیل شود و مردم خود نسبت به حذف این سرعت گیرهای من در آوردی که داد مسافران را نیز در آنرده اقدام شود. وقتی یک سگ را میکشند چنان ولوله ای بپا میشود که تیتر یک اخبار و جراید میشود ولی این شلم شوربای خیابانهای اردبیل که هیچ منطقی هم پشت آن نیست اعصاب رانندگان را خورد میکند.وچون احداث شده و برای آن هزینه های هنگفتی نیز صرف شده از طرف مسئولین شهرداری و انتظامی طرفدارانی نیز پیدا شده است چرا که علاوه بر صرف هزینه احداث باید هزینه ای نیز صرف برچیدن آن بشود. و شما مطمئن باشید که هیچ نفعی به ترافیک ندارد که هیچ بلکه مخل آسایش مردم و بخصوص اعصاب رانندگان است.
مدیر کل مسکن و شهرسازی براستی از این نقص جاده ها و خیابانها سخن گفت و گفتند که هیچ جا چنین موردی وجود ندارد که مابیائیم جاده با استاندارد سرعت 120 کیلومتر احداث کنیم و هر چند کیلومتری یک سرعت گیر بگذاریم تا سرعت پائین بیاید. یکی از شاهکارترین این سرعت گیرها جلوی کارخانه آسفالت شهرداری در جاده کورائیم زده شده که اصلا معنی آن را هیچوقت نفهمیده ایم برای چیست که بر روی جاده اصلی قبل و بعد از کارخانه آسفالت احداث شده است.کارخانه ای که بدون رعایت هیچیک از قوانین و حرایم جاده و ... احداث شده است و چرا بر روی مسیر سرعت گیر زده است. اگر برای ماشینهای آسفالت است که باید خود ماشینهای شهرداری بهنگام ورود و خروج از کارخانه حق تقدم ماشینهای گذری را رعایت کنند وچون کارخانه دولتی است جلوی آن سرعت گیر گذاشته اند تا مردم بی تقصیر همیشه این سرعت گیرها را تحمل نمایند. شاهکاری است که به مغز کدامین کارشناس خطور کرده و اجراشده و کسی را نیز جرئت اعتراض و مقابله نیست.
سرعت گیرهای اردبیل داستانی دارد.شما میتوانی یک نامه بنویسی و چندین امضا بگیری و آنگاه در خیابان یک سرعت گیر احداث کنی بهمین سادگی و این از شهری مثل اردبیل بر می آید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار