مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام علی (ع) حتی در سخت‌ترین شرایط هیچ وقت نخواست تا از مدار حق و حقیقت دور باشد و یا تسلیم زورمداران و زرمداران شود.
کد خبر: ۲۱۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 21 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در اردبیل اظهار کرد: امام علی (ع) در عمر با برکت و حیات طیبه خود با وجود همه مظلومیت‌ها و تحمل سختی‌ها همواره بر محوریت صبر، حلم و بردباری با تکیه بر مبانی اسلامی و اخلاقی همواره سعی کرد تا جامعه بشری را در مسیر درست و صحیح هدایت کند.

وی با اشاره به فراز و نشیب ایام زندگی حضرت علی (ع) به عنوان امام اول شیعیان و اسوه پرهیزکاری تصریح کرد: آن حضرت حتی بعد از خانه‌نشینی طولانی مدت هیچ وقت نخواست تا در رسیدن به قدرت و طمع زر و زور و ظاهر دنیوی آلوده به برخی بداخلاقی‌ها شود در حالی که همیشه سعی کرد چراغ حق و حقیقت را روشن نگه داشته و عدالت و انصاف را در جامعه مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: با وجود همه این ویژگی‌های برجسته و شایستگی‌های ممتاز دشمنان آن حضرت همیشه سعی می‌کردند تا مانعی بر سر راه او به وجود بیاورند به طوریکه در مدت کوتاه امامت امت و رهبری جامعه اسلامی همواره در میدان کارزار و جنگ با دشمنان و معاندان واقعی مکتب الهی قرار داشت.

ستوده با یادآوری اینکه حضرت علی (ع) در بهترین شرایط هدایت امت اسلامی را به سمت شایستگی‌ها و برجستگی معنوی و رفتارهای عقلانی بر عهده داشت، سعی کرد تا به عنوان یک رهبر بی‌نظیر هدایت امت را عهده‌دار شود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های حکومت علی (ع) باید امروز سرمشق جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باشد، بیان کرد: آن حضرت در منشور حکومت خود همیشه بر عدالت، تحکیم پایه‌های حق و حق‌بینی و دور شدن از ظلم و تضعیف امت اسلامی و حتی سایر ملل جهان تاکید داشت و برای همیشه الگویی را ارائه کرد که امروز مایه فخر و شرف امت اسلامی است.

ستوده در ادامه سخنان خود اضافه کرد: فضایی که امروز در سایه حاکمیت معنوی علوی در جامعه اسلامی شکل گرفته یک شیوه بی‌نظیری است که می‌تواند حکام امروز دنیا آن را مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: حضرت علی (ع) سرسلسله حکومتی است که در آن معجونی از زیبایی‌ها و اندیشه‌های بر گرفته از فطرت انسان را می‌توان به راحتی مشاهده کرد تا در این مسیر به راحتی بتوان حرکتی مقبول و پسندیده را انجام داد.

امروز در 13 رجب که به نام ولادت مولود کعبه در تاریخ ثبت شده آیین‌های بزرگداشت این روز با فخر و شرف برای امت اسلامی در جای جای استان اردبیل برگزار شد تا همه به وجود مولای متقیان اما شیعیان حضرت علی (ع) افتخار کرده و به وجود آن بی‌همتای روزگار افتخار کنند.

در گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی (ع) امروز زورخانه عاشقانه علی‌ابن ابیطالب (ع) با حضور مسئولان استانی شاهد برگزاری مراسمی بود تا پهلوانان و قهرمانان ورزشی در یوم میلاد حضرت علی (ع) گرد هم بیایند تا به عشق علی (ع) سرود سرآمد فتوت و جوانمردی را سر بدهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار