رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی هنر مقابل دین را در کنار دین قرار داد.
کد خبر: ۲۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سیدجواد رفائی در مراسم گردهمایی هنرمندان بسیجی که به مناسبت روز بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی در مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، با اشاره به علت نامگذاری سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب، اظهار کرد: در سالروز شهادت این شهید بزرگوار عده‌ای از هنرمندان اهل قلم خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان به خاطر علاقه‌ای که به شهید آوینی داشتند عنوان این روز را روز هنر انقلاب اسلامی نامیدند که در تقویم ثبت شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در زندگی شهید آوینی مهم بود و مقام معظم رهبری را شیفته خود کرد، این بود که برای عقیده خود تمام زندگی‌اش را فدای اسلام و انقلاب کرد.

وی تصریح کرد: روایت فتح و همچنین کل روایات شهید مرتضی آوینی راجع به هنر سینما و سایر هنرها توجه خدا و توجه به خدا چیزی نبود و وی هنر را در راستای القای عقاید مذهبی خود استفاده کرد.

رفائی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی به دنبال راهی بود تا هنر مردمی را ارزش‌های دینی و انقلابی دور کند و جشنواره‌ها سعی داشتند آیین‌های آریایی را جایگزین ارزش‌های دینی و اسلامی کنند اما انقلاب اسلامی توانست در هنر تحول ایجاد کند و هنری که می‌خواست در مقابل دین قرار گیرد آن را در کنار دین قرار داد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی متذکر شد: امروز هنر انقلاب اسلامی برای تمام انسان‌های آزاده یک جریان و حرکت است که انسان‌ها چون با فطرت خود به آن نگاه می‌کنند مجذوب آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنری ارزشمند است که انسان را به کمال برساند، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی به کمال رساندن افراد است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محتوای هنر دیروز عشق و عاشقی‌های زمینی بود اما امروز هنر به سمت عشق به خدا و اهل بیت (ع) و بیان حقایق و عزت آن‌ها پیش می‌رود.

رفائی عنوان داشت: با وجود تمام تبلیغات سوء، 90 تا 95 درصد جامعه هنرمندان کشور معتقد به ارزش‌های اسلامی هستند که این مسئله در فیلم‌های جشنواره فجر و سایر جشنواره‌ها به خوبی نمایان است که این فیلم‌ها در مسیر ارزش‌های اسلامی گام بر می‌دارند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه روز هنر انقلاب اسلامی در حال جا افتادن در جامعه است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان اسلام جدا کردن جامعه هنرمندان از جامعه روحانیت است اما ما می‌توانیم با ارتباط میان هنر و دین کاری کنیم که معجزه قرن رخ دهد و هنرمندان در کنار روحانیت قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار